Gå til innhold

Opteron 144 el 146? (S939)

Anbefalte innlegg

Har lagt inn bestilling på en Opteron 144 S939, som har en x9 multiplier. Den ligger på £110 (1330 kroner inkludert frakt).

Ellers, er jeg usikker på om jeg kanskje skulle avbestille og heller ta en Opteron 146 som har en 10 multiplier (dog €205)

Har lest at det kanskje er lettere med OCing med 10 multiplier mhp minne, men er en smule usikker på det (setter sammen min første amd maskin).

Ellers ser de ut som noen riktige beist disse cpu'ene, men er som sagt usikker på om det er lettere/bedre å klokke med en 9 vs 10 multiplier.

Fordeler/ulemper?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordelen med 10 multiplier er jo at man ikke trenger så høy HTT hastighet for å clocke høyt, men har du god ram så er det nok ikke noe særlig problem. Syns også det ikke er verdt de ekstra pengene.

Jeg har forresten multiplyeren på min 3700 San Diego på 9 når jeg klokker HTT opp i 300, så det holder nok det ja ;)

En annen ting er jo også hvor langt du har planer å klokke og hvor bra kjøling du har, har du luft aller vannkjølt CPU så holder det med den billigste ;) er nok derfor 3000+ med venice kjerne har blitt så populær også.

Endret av MasterMind2k
Lenke til kommentar

Takker!

Det står godt nok venus core overalt jeg har funnet dem - men ifølge flere oc tråder så skal den ligne sterkt på en sandie. 1mb cache og clocker vanligvis til de samme hastigheter - men til en del under priser 3700+ prisen :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...