Gå til innhold

Merkelig strek på bilder tatt telefon

Anbefalte innlegg

Inntill i dag har kameraet på min telefon fungert helt ok, men plutselig har det nå dukket opp en irriterende vertikal strek på høyresiden av bildene. Streken er der uansett hvilken oppløsning jeg bruker og uavhengig av om jeg aktiverer "Nattmodus" eller ikke. Derimot så forsvinner streken dersom jeg zoomer. Den er der også hvis jeg bruker videoinnspilling.

Jeg har forsøkt å slå av og på telefonen, men det hjalp altså ikke...

Telefonen min er en Nokia 8800

Her er et eksempelbilde

http://skroting.net/images/standard.jpg

Når jeg zoomer, da forsvinner altså streken.

Noen som vet hva dette kan skyldes, eller hva jeg kan gjøre for å få bort denne irriterende streken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro det enten er bildebrikken eller softwaren som forårsaker dette problemet, men først og fremst mistenker jeg egentlig softwaren. Jeg tviler litt på at det er linsen, siden streken er 100% rett og vertikal.

Dersom det er bildebrikken, bør du se noe av streken dersom du zoomer bare LITT inn med digital zoom, dvs dersom du zoomer så lite inn at det påvirkede området fortsatt befinner seg i bildet. Forsvinner den da helt og holdent, tviler jeg på at det er bildebrikken som forårsaker problemet, så da tyder det egentlig mest av alt på at det er snakk om et softwareproblem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...