Gå til innhold

Ny amd64 939, hvilken?


Anbefalte innlegg

Skal oppgradere systemet mitt fra 754 til 939, har idag 3200+ og den duger bra, men må ha ny nå. Har sett på både 3500 og 3200, men hvilken er best, jeg har tenkt å klokke... Hvor langt kan man klokke f.eks. 3500? Til 4000 hastighet? Og holder det med boxed vifte? Hva er forskjellen på venice, winchester osv. Hvilket er nyest og best?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg mener bare at du får forholdsvis lite igjen for pengene om du oppgraderer til ett s939 system i dag. Du må legge ganske mye penger i prosessoren for å få en som yter så mye mere enn den du har at du merker stor forskjell. Bedre da å spare penger ett halvt år til og kjøpe M2 system som har lengre levetid enn s939.

Lenke til kommentar

Ja nå sier du jo ikke noe om hvorfor du må ha ny...

Hvilken som er "best" ut av esken av 3200 og 3500 sier seg jo selv at er sistnevnte. Men hva som gir mest for pengene er jo en annen sak, spesielt når det skal klokkes. Kommer litt an på hvor klokkevillig minne du har også.

Venice er den nyere enn Winchester, har bedre minnekontroller, SSE3 støtte og 90nm produksjonsteknologi.

 

 

Men som de andre her er inne på, bør du nok ikke forvente allverden av ytelsesøkning. Cpu utviklingen har i grunn ikke vært så voldsomt imponerende det siste året, så hvis den du har var ny i sept 04 er det etter mitt syn pr i dag bare dual som er noe vesentlig ytelsesmessig bedre. Men det kommer jo da an på hva den skal brukes til, om det reelt sett er noe bedre det også.

Lenke til kommentar

jeg vil anbefale deg å beholde cpu'en din!!

så vidt jeg vet så kjører en a64 3200+ s754 på2200mhz og en 3500+ s939 på samme, så det er vel ikke noe ytelses forskjell utenom at s939 cpu'ene har bedre minnekontroller :)

Kjøp heller f.eks dette hovedkortet og vente på socket m2 :thumbup:

Endret av B.H.H
Lenke til kommentar

Hvis du bestemmer deg for å oppgradere nå, så vil eg anbefale å kjøpe en AMD OPTERON 150, den er lagd av det samme som FX serien og klokker noe voldsomt. Sjekk ut XS sine forum sider. Folk som klokker over 3GHz på luft-kjøling. Trenger ikkje reg minne på disse OPTERON'ene på s939! De støtter selvfølgelig dual channel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...