Gå til innhold

Nytt 939 HK tips?

cybervision_

Anbefalte innlegg

Jeg har per idag et system med 754 HK, AMD64 3200+ 1 gig ram og et 9800 pro.

Skjermkortet begynner å lagge i nye spill og jeg vil derfor oppgradere, men jeg synes du får lite for pengene med AGP skjermkort nå. Derfor leker jeg med tanken på å gå til innkjøp av nytt 939 hovedkort, CPU og skjermkort.

Det jeg har tenkt meg ut er å kjøpe 7800 GT. Ser det er billig på netshop.

Kan noen komme med anbefalinger av 939 hovedkort som passer sammen. Og rammen jeg har er DDR400 fra TwinMos, duger den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har per idag et system med 754 HK, AMD64 3200+ 1 gig ram og et 9800 pro.

Skjermkortet begynner å lagge i nye spill og jeg vil derfor oppgradere, men jeg synes du får lite for pengene med AGP skjermkort nå. Derfor leker jeg med tanken på å gå til innkjøp av nytt 939 hovedkort, CPU og skjermkort.

Det jeg har tenkt meg ut er å kjøpe 7800 GT. Ser det er billig på netshop.

Kan noen komme med anbefalinger av 939 hovedkort som passer sammen. Og rammen jeg har er DDR400 fra TwinMos, duger den?

5009052[/snapback]

Grunnen til at det HK er oppskrytt er vel at det har både AGP og PCI-E, når trådstarter skal ha nytt skjermkort så finnes det nok bedre alternativer der ute..

Prisguiden er et godt sted å starte.

Lenke til kommentar
Selv har jeg et Asus A8V-E Deluxe, og er fornøud med det.

Pris er jo et spørsmål her og, men dette er veldig oppskrytt.

5009076[/snapback]

Hvorfor mener du ASrock-kortet er oppskrytt? Jeg har det selv, og det er et flott hovedkort til en billig penge. :hrm:

5009219[/snapback]

Oppskrytt var kanskje feil ord. Men det jeg mener er at kortet er veldig bra til å være så billig (har aldri testet det selv), og det er jo genialt med AGP og PCIx.

Lenke til kommentar

Finnes det Nforce4 kort som ikke støyer ? Chipsettviften syns jeg bråker i overkant mye på de hovedkortene som jeg har hørt. Ser at det er noen som har heatpipeløsning, men de er endel dyrere. Er det mulig å sette på en passiv chipsetkjøler, Zalman feks ?

Lenke til kommentar
Finnes det Nforce4 kort som ikke støyer ? Chipsettviften syns jeg bråker i overkant mye på de hovedkortene som jeg har hørt. Ser at det er noen som har heatpipeløsning, men de er endel dyrere. Er det mulig å sette på en passiv chipsetkjøler, Zalman feks ?

5009329[/snapback]

Zalman kjøleren passer de fleste HK, bruker det selv på mitt epox, temp gikk faktisk ned i forhold til viften som var der fra før..

※ Recommended CPU Coolers

CNPS6000 (Socket 462), CNPS6500B (Socket 478), CNPS7000B (Socket 462/478/754/939/940),

and CNPS7700 (Socket 775/478/754/939/940) allow more stable and silent operation.

"Compatible Northbridge Chipsets

1. ZM-NB47J is compatible with all Northbridge chipsets that do not have a built-in graphics core.

2. Northbridge chipsets with built-in graphics core are compatible ONLY IF the following conditions are met.

1) The Northbridge chipset MUST be located between the CPU socket and AGP (or PCle) slot.

2) The CPU cooler must be one of the Recommended CPU Coolers mentioned above."

NOTE:

1. ZM-NB47J cannot be used on motherboards that lack mounting holes around the Northbridge

chipset.

2. If the provided push pins don't match the holes on the motherboard, use the push pins supplied

with motherboard.

3. Do not install ZM-NB47J if it interferes with components on the motherboard.

Det med at det MÅ brukes anbefalt cpu kjøler tas med en stor tønne salt..

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar
Asus A8N Premium hvis du ikke skal klokke (mye), eller DFI nf4 Ultra hvis du skal klokke så mye som mulig..

5009162[/snapback]

Ja det er et meget bra kort og siden jeg har både det og DFI kortet vil jeg annbefale Asuskortet , det klokker ca like langt som DFI og har bedre ytelse på samme hastighet, i tillegg er DFI befengt med mye feil.

Tro meg jeg vet hva jeg snakker om .

Jeg har sett folk som har oppnådd bedre overklokkingsresultat på ASUS A8N-SLI Premium enn på DFI nf4 Ultra, så det går an å få en bra overklokk på ASUS kortet også!

Riktig jeg klokker min cpu (en 3700+) like langt på Asus kortet som på DFI, eneste er at på dfi kan en ha strammere timinger på ram grunnet at dette har høyere volt, dette forutsetter da at du har ram som takler dette, men til tross for dette får jeg høyere score på Asuskortet.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...