Haraldur Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 om du er en av oss som får meldinger i hytt og gevær som du må betale for selv burde du lese resten av artikkelen min. Som følge av dette skal jeg anmelde to nettsteder: smsenter.com og mobileway.com. Jeg har mottatt tilsammen 6 tekstmeldinger fra 2005 om medlemskap. i den ene meldinga stod det at jeg skulde sende STOPP til 2005 for å deaktivere, noe jeg gjorde etter mottak av første melding. Jeg fikk denne i retur: "You have chosen to sign off all services. Thank you for using us". Etter en uke fikk jeg fortsatt tre nye meldinger Jeg ringte netcom og de opplyste om at dette var et fransk selskap med navnet mobileway.com. jeg sender mail dit og til adressen som jeg fikk i smsen, altså [email protected]. ingen svar å få fra de heller. Jeg ringer netcom igjen og de opplyser meg om en tjeneste de har som umuliggjør bestilling av slike tjenester. Denne får jeg aktivert på alle abo på meg og bedriften jeg jobber for. De advarer også om at å stoppe de bestillinger jeg har nå ikke vil fungere, så jeg må passe på å avbestille nå. Jeg har ikke bestillt noe før så det går bra. På mandag går jeg rettens vei å anmelder til tv2 hjelper deg og forbrukerrådet samt legger inn politianmeldelse og kontakter media! Jeg håper at alle dere som er plaget med det samme vil følge i mine spor! Begynn med forbrukerrådet og følg etter de! På forhånd takk! Hilsen Haraldur Lenke til kommentar
So|o Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Flott at noen tar tak i dette. Jeg har også vært plaget av dette, meldte fra til Forbrukerombudet og de tok tak i saken. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Forbrukerrådet er ikke veien å gå, de har ingenting med reklameutsendelser å gjøre. De tar seg av kunderettighetene i forbrukerkjøpsloven - ikke problemer som markedsføringsloven dekker. Du skal klage til forbrukerombudet - disse er de eneste som kan og vil hjelpe deg, bortsett fra media selvfølgelig. http://www.forbrukerombudet.no/?id=1609 Denne er det viktig at du fyller ut skikkelig, og de vil opprette en egen sak på deg. Mulig om selskapet har fått flere klager at de gir bøter eller fatter forbudsvedtak. Så dette nytter faktisk. Politiet vil henvise deg vil forbrukerombudet, mens media vil sikle på saken din. Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Sist jeg fikk en reklame-SMS sendte jeg strakt mail til daglig leder i det firmaet som stod som avsender. Han beklaget og sa de hadde tatt meg av listen. Lenke til kommentar
Dolce_vita Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Veldig bra Haraldur. Verden trenger flere slike som deg. Problemet med folk flest er at de irriterer seg grenseløst hvis de skulle motta reklame sms/mms o.l. men der slutter det dessverre. Har selv tatt opp saker med flere selskaper. De er ganske behjelpelige hvis du viser at du bryr deg. Hovedsaklig for å unngå negativ omtale, skulle jeg tro. Slår de seg vrange er det bare å gjøre som Haraldur!! Stå på, og lykke til Ps. Mulig du kan holde oss oppdatert etter som saken går? Takker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå