chil Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 børsen har falt fra 350 poeng til 280 bare siden det var klart at de rød"grønne" vant.. halvorsen som finansminister? HEREGUD! ett ord: svekket konkuranse evne for norske bedrifter på konkurendene utenlandsmarket.. det har ho ikke hørt om.. åå ååå vi røde er så snille med de fattige! HVORFOR INNI HELVETE ØKER DERE MOMSEN PÅ MATVARER DA!? Å ØKER MINSTEFRADRAGET! Syk Syk politikk! røm landet mens vi enda har sjangsen! kommer moms på forum også snart siste nytt http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/10/15/446447.html Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Røm til de spanske strendende og klag på alle utlendingene. Lenke til kommentar
RagnarDanneskjold Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Hovedindeksen har falt fra 330 til 293,38, som var sluttkurs igår. Fallet har lite, for ikke å si ingenting, med regjeringsskiftet å gjøre. Drivere har vært fall i oljekursen, svake amerikanske nøkkeltall og generell usikkerhet i markedet. Videre er mange investorer høyt gearet, dvs belånt, som betyr at disse må være raske til å selge for å berge en gevinst. Derimot er ikke OSE høyt priset i forhold til inntjening (P/E = Price/Earning), som ligger på 11,7 for OSE og 14-16 for resten av Europa. At den nye regjeringen er negativt for Norge er det ingen tvil om, men det kunne vært verre, f.eks Djupedal som finansminister. SV med finansministerer øker i mine øyne sjansene for at de gjør et elendig valg i 2008, som kan bane vei for rent flertall for Høyre/FrP. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Børsfallet har lite med regjeringsskiftet å gjøre. For ordens skyld er det den avgåtte regjering som har kommet med forslag om økt matmoms. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 (endret) Jeg er ærlig talt livredd for disse folka... Selv om jeg er lærling og tjener dårlig ser jeg ingen fordeler for meg. Ei heller den norske stat. Endret 15. oktober 2005 av Hyrlen Lenke til kommentar
howzer Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Børsen vil nok komme seg, men med den nye regjeringen blir det vanskelige tider for næringslivet... Lenke til kommentar
trøls Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Selvfølgelig kommer vi til å bli fattigere i snitt under et rødt styre. Og så? Overdrevet forbruk er bare ekkelt uansett. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 (endret) Overdreven forbruk av andres penger er bedre enn å bruke sine egne, mener du vel? Endret 15. oktober 2005 av howzer Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Jeg kan anbefale en bank på en liten øy utenfor USA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå