Gå til innhold

Hvorfor taper kvaliteten på videoen seg?

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har nettopp kjøpt meg nytt kamera et sony.. Jeg lurer fælt på hvorfor kvaliteten taper seg så mye når jeg legger det inn på dataen via firewire. er det noe med at redigeringsprogrammet komprimerer det altfor mye eller? finnes det noen innstillinger som gjør at jeg kan få bedre kvalitet???

vær så snill å svar meg. jeg er desperat :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann, jeg har nettopp kjøpt meg nytt kamera et sony.. Jeg lurer fælt på hvorfor kvaliteten taper seg så mye når jeg legger det inn på dataen via firewire. er det noe med at redigeringsprogrammet komprimerer det altfor mye eller? finnes det noen innstillinger som gjør at jeg kan få bedre kvalitet?

vær så snill å svar meg. jeg er desperat :cry:

5008517[/snapback]

Kvaliteten skal ikke tape seg når man importerer den til pc'en.

Det er mange muligheter i ditt tilfelle; kanskje det bare er preview i det programmet du importerer i som har lav kvalitet, prøv å lagre filmen på harddisken i samme format som kameraet bruker, vanligvis vanlig avi.

Du bruker ikke tilfeldigvis Movie maker her? Pass på lagringsformatet, i såfall.

Kan være noe annet også, selvsagt.

-Lykke til

Lenke til kommentar
Skarpheten? Får den vel tilbake når du ser det på tv eller kamera etter redigering?

Kan tenkes at det har noe med oppløsning og kvalitet på skjermen å gjøre... Eller tar jeg feil?

5015894[/snapback]

HAr ikke peiling det blir i hvertfall veldig uklart når jeg skal vise det på tven...

Lenke til kommentar

Overføring fra kamera til datamaskinen og tilbake til kamera via firewire skal føre til null kvalitetstap. Prøv dette og spill av på TV med kameraet som avspiller og se om samme problem oppstår der. Gjør det dette, så er det programmet du bruker som komprimerer video for mye eller så er det satt en helt feil kompresjonsgrad i settings.

Foresten, helt sikker på at du bruker Firewire og ikke USB streaming (med USB2.0 kabel)? Sistnevnte setter ned kvaliteten.

Lenke til kommentar
Overføring fra kamera til datamaskinen og tilbake til kamera via firewire skal føre til null kvalitetstap. Prøv dette og spill av på TV med kameraet som avspiller og se om samme problem oppstår der. Gjør det dette, så er det programmet du bruker som komprimerer video for mye eller så er det satt en helt feil kompresjonsgrad i settings.

Foresten, helt sikker på at du bruker Firewire og ikke USB streaming (med USB2.0 kabel)? Sistnevnte setter ned kvaliteten.

5019587[/snapback]

bombesikker på at jeg bruker firewire måtte jo kjøpe eget firewire kort

¨

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...