Theo343 Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 (endret) Et lite forslag. 1. Kunde test-bench ved kjøp. Man skulle hatt en maskin stående med nødvendig hardware hvor en tekniker på stedet kunne koble til hardware man ønsket å teste på en eller annen måte. En testbench hvor butikkens tekniker står ansvarlig for håndtering av hardwaren og evt. instillinger i bios, mens brukeren får lov til å teste og evt. benche i windows. En personlig service som hadde gjort Netshop Oslo til en klasse for seg. Og som gjør at de kunne skiltet med både showrom og kunde-testbench. Man kan selvf. ikke teste 14 forskjellige komponenter og på 8 forskjellige plattformer. Men det holder å ha en plattform evt. 2(s775/s939) hvor man kan teste de aller fleste komponenter. Som regel når man går i en butikk er det ofte kun 1 eller 2 ting av det man handler som er ønskelig å teste. Dette hadde også gitt handelen en kvalitet ingen andre butikker kan måle seg med. Problemet med dette er selvf. at man bryter pakningen på varen, og blir det for mange "tvilere" som ikke kjøper etter test så er det ikke gjennomførbart. Men jeg ville akseptert ved nykjøp at en vare var testet i butikken hvis det var håndtert av personalet som også hadde ansvaret for varens tilstand. Edit Spørs om ikke forumet er den beste testbenchen afterall *ler*, men tanken var jo på en måte god før man fikk søvnen ut av øynene. 2. Retur test på stedet. Det hadde vært meget flott om lokalet også kunne hatt et lite verksted hvor man kunne komme med returvare som har en feil for å få den testet og attestert raskt. Hvordan er det med varer kjøpt hos netshop og netshop oslo, er det helt separate ordresystemer? Jeg antar det. Endret 15. oktober 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Noen gode forslag du har der. Kanskje du kunne prøve å sende en mail til dem? Ringe til dem? Tror ikke noen andre butikker har slike ordninger. Lenke til kommentar
uburen Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Og hvem skulle betale for merutgiftene med å ha en slik spesialbutikk med alle de mulighetene du presenterer? Skal netshopkundene måtte betale mer for sine varer for å subsidiere en spesialbutikk i Oslo? Eller synes du at det er greit med to prisnivå, et høyere i butikk og et lavere i netshopen? Eller hvordan tror du netshop vil tjene penger hvis de skal demonstrere hardware for kundene og kundene etterpå stikker hjem og bestiller samme vare fra billigste netshop? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå