Stig Jøran Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 (endret) Digger det nye forumet! Man kan si hva man vil om det gamle, men det nye er genialt! Endret 15. oktober 2005 av Stig Jøran Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 (endret) Feltet hvor man hadde hardware informasjon i profilen er ikke lenger synlig for andre. Og hvor fyller man inn ytterligere informasjon? Endret 15. oktober 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Bra gjennomført! Morsomt med en liten artikkel også Godt å se standarden innen "datanerdmat" holder seg Og takk skal dere ha! Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Det nye formumet er bra nok det, men savner allerede at man kan se hvor mange innlegg de forsjellige har i postene deres. Lenke til kommentar
Dragvandil Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 (endret) gidda ikke lese alt nedover her jeg, men er det bare meg som sliter med at alt laster _mye_ tregere nå enn før ? tar fort 15-20 sekunder å åpne ei side i forhold til den gamle da det gikk med en gang... Passe irriterende spør du meg Endret 15. oktober 2005 av Dragvandil Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Kan man ikke quote i Fast Reply nå? Og det er jo helt håpløst å ikke kunne bla i sine egene innleg! Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Bra gjort. Støtte dere på mange problemer underveis? Bare lurer på en ting, er det mulig å få en oversikt over hvilke funksjoner som er nye? Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Slenger meg på her og Skryter litt av drift gutta. Nydelig jobba, jeg liker den nye forum stilen og selve forum mye bedre nå, flott stykke arbeid dette. Man kan vel savne Postcunt i HW-skinnet, men det går vel. -Ole- Lenke til kommentar
mandela Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 hvor ble det av registrert brukernummer som var oppe i i noen døgn? jeg finner ikke nummeret i profilene til folk heller. mitt var nr. 1944 så jeg Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Driit bra jobba gutter Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Vil si meg enig i de fleste andre her, solid jobba! Og ekstra bra at dere skriver om det etterpå Et par småting: 1. Liker ikke helt det nye skinnet, planer om å lage et nytt / porte det gamle skinnet over? 2. Hva er de nye funksjonene / mulighetene i 2.0 iforhold til gamle 1.3? Lenke til kommentar
Dragvandil Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 hvor ble det av registrert brukernummer som var oppe i i noen døgn? jeg finner ikke nummeret i profilene til folk heller. mitt var nr. 1944 så jeg 5009797[/snapback] Bra poeng. Var der igår siden en fyr påpekta at jeg var noen min for sen. Nr 34007 Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 hvor ble det av registrert brukernummer som var oppe i i noen døgn? jeg finner ikke nummeret i profilene til folk heller. mitt var nr. 1944 så jeg 5009797[/snapback] Jeg får opp bruker nummeret hos meg hvertfall. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Hardware.no skinet skulle vært som akam.no skinet. Med postcount og menylinje/bar på venstreside. og Hw.no logo øverst for rask retur til forsida. Bruker Akam.no nå, greit nok, men ville helst hatt hardware.no. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Helt enig med deg, Jeg bruker selv Akam.no skinnet siden hardware.no sitt ikke er så fulstendig. -Ole- Lenke til kommentar
amund Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 Bra gjort. Støtte dere på mange problemer underveis? Jeg var sikker på at vi skulle møte på flere problemer underveis enn det vi gjorde. Det største problemet med denne oppgraderingen var at den bestod av en rekke prosessorintensive oppgaver først som vi bare måtte starte. Før etter at disse trinnene var gjennomgått kunne vi begynne med tweaking og konfigurasjon av våre systemer. Det betyr at man får de mest kritiske og vanskelige oppgavene når man allerede har vært på jobb 7-8 timer (på en tid av døgnet som man vanligvis sover). Vi burde nok vurdert å la to arbeide fra kl 24, og la 2 personer komme på jobb kl. 0800, men siden vi ikke møtte på noen store utfordringer var det ikke noe problem. Mest kritisk var det nok når vi skulle kjøre en av de mindre oppgraderingsskriptene mot slutten. Da hadde vi problemer med at det manglet 3 installasjonsfilser som oppgraderingsskriptet trengte. Ettersom vi hadde møtt på dette problemet tidligere løste det seg forholdsvis enkelt, men dette kunne vi med fordel notert oss i arbeidslisten på forhånd. Det samme skriptet krevde også veldig mye minne slik at PHP oversteg minnegrensen og skriptet kræsjet. Også dette problemet hadde vi vært borti før, og fikk løst raskt. Når vi gikk online hadde vi noen mindre feil med selve forumløsningen slik som at mine innlegg og telling av brukere online ikke fungerte, men dette ble rettet på formiddagen. Fortsatt har vi litt forskjellige ting å bryne oss på, og den viktigste oppgaven er å få opp ytelsen. Det er også litt forskjellige småting i de ulike skinnene som bør fikses. Det at postcount ikke vises i noen skin er i utgangspunktet gjort med vilje, og er altså ingen bug om noen tror det. Denne er det fint mulig å legge tilbake, men det blir en sak for forumstyret. Lenke til kommentar
amund Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 Vil si meg enig i de fleste andre her, solid jobba! Og ekstra bra at dere skriver om det etterpå Et par småting: 1. Liker ikke helt det nye skinnet, planer om å lage et nytt / porte det gamle skinnet over? Det er mulighet for å justere på eksisterende skin samt å lage nye skin, så her vil det garantert skje no. Hvorvidt man forsøker å kopiere det gamle, eller gjøre andre tilpasninger er ikke mitt bord, så det kan jeg ikke svare på. 2. Hva er de nye funksjonene / mulighetene i 2.0 i forhold til gamle 1.3? Det finnes en rekke nye detaljer, slik som MultiQuote-mulighet. For meg som tekniker er imidlertid det viktigste at det er enklere med sikkerhetsoppgraderinger og funksjonelle oppgraderinger nå når vi befinner oss på 2.0-versjonen. Mvh, Amund Lenke til kommentar
MortenS Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Bra oppgradering! Synes søkemotoren fortsatt er for tungvindt å bruke. Tidligere måtte man skrive AND etter hvert eneste ord, som var ganske irriterende Og nå er det + som legges til for å finne poster med begge ord... (Alta Vista?) Noe enklere nå da, men burde tatt etter Google hvor det holder å skrive inn de ordene må vil søket skal lete etter... Det er i alle fall min mening Morty Lenke til kommentar
amund Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 Denne tekstfilen som er nevnt, hvor alt som er skrevet i forumet gjennom tidene står skrevet. Den på flere GB. Er den slik at den kan åpnes i notisblokk og leses? Alle data er lagret i en database. Det betyr at du ikke får mye informasjon ut av den om du åpner fila i notisblokk. Derimot er det selvsagt mulig å eksportere dataene til et tekstdokument, men det dokumentet blir så stort at maskina kommer til å få veldig store problemer med mindre du har flere GB minne. Mvh, Amund Lenke til kommentar
amund Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 Jeg lurer på om dere kan kommentere forum valget deres? Valget av forum er basert på mange momenter. I nettverket har vi tidligere hatt behov for å kjøre tilsynelatende egne forum for hvert enkelt nettsted (forum.gamer.no, forum.hardware.no, forum.akam.no, osv.) og det var et viktig element ved valg av forumløsning. Videre er vi avhengig av å bruke en løsning som skalerer best mulig. Det vil si at trafikken må kunne øke uten at vi må gjøre veldig store endringer i oppsettet, og uten at det krever veldig mye ekstra av serverne. Generelt har vi vært veldig fornøyd med IPB 1.3, og det er også grunnen til at vi har valgt å fortsette med IPB 2.0 nå. Bare denne oppgraderingen har gitt mange tilbakemeldinger om at endringene har vært til det dårligere, og jeg er redd det hadde blitt enda mer rabalder om vi hadde skiftet til et annet forum. Alle som bruker forumet jevnlig er vant med å bruke det, og har alle detaljer "i fingrene". Når vi gjør noen mindre endringer uttad (som jeg mener dette er snakk om), så må man bruke litt tid på å bli vant med det nye. En slik overgang ville vært MYE større om vi hadde bestemt oss for å skifte til et helt annet forum. Gjennom årene har vi også opparbeidet oss mye kompetanse på IPB, noe som gjør det mulig for oss å knytte det sammen med våre andre tjenester. Slike muligheter vil være mye mer arbeid for oss dersom vi skal gjøre det med en helt ny forumløsning. Mvh, Amund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå