Gå til innhold

Da forumet ble oppgradert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meget bra innsats av personene som tok seg denne tiden med å oppgradere.

Liker at man tar i bruk noe nytt, selv om dette er uvant. Men mange av klagerne klagde vell sikkert sist gang det ble gjort en oppgradering? Dette er noe man bare må venne seg til, og alt blir like bra som før, om ikke enda bedre!

Endret av k_drey
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg driver en del _svært_ enkle fora rundt omkring på nettet, og lurer litt på de forskjellige alternativene, har dere vurdert/test yABB phpbb vbulletin f.eks. for meg virker de alle identiske, php frontend mysql backend og selv grensesnittet er det samme. Har nok uansett tenkt å kode det selv, men hvis dere har noe info setter jeg pris på det, det ligger sbvært lite ute når man googler...

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg driver en del _svært_ enkle fora rundt omkring på nettet, og lurer litt på de forskjellige alternativene, har dere vurdert/test  yABB phpbb vbulletin f.eks. for meg virker de alle identiske, php frontend mysql backend og selv grensesnittet er det samme. Har nok uansett tenkt å kode det selv, men hvis dere har noe info setter jeg pris på det, det ligger sbvært lite ute når man googler...

5008946[/snapback]

 

Jeg hørte fra flere kilder at phpBB har flere sikkerhetshull og exploits, og er derfor ikke så driftsikker som IPB. :hmm:

Jeg selv er ganske fornøys med IPB 1.3, men skal sannsynligvis migrere etter hvert til v.2.

Lenke til kommentar
Meget bra innsats av personene som tok seg denne tiden med å oppgradere.

Liker at man tar i bruk noe nytt, selv om dette er uvant. Men mange av klagerne klagde vell sikkert sist gang det ble gjort en oppgradering? Dette er noe man bare må venne seg til, og alt blir like bra som før, om ikke enda bedre!

5008944[/snapback]

 

Forumet kjørte PhpBB før, men skiftet når det blei større, Trur IPB takler stor trafikk bedre, dog verdens største forum PhpBB basert, gaia-online.com

Lenke til kommentar
Så langt ser det "nye" forumet bra ut. Jeg savner bare post count på siden.

5008779[/snapback]

 

Jeg også, ikke på grunn av antall poster. Men det gir meg en liten indikasjon på hvor erfaren brukeren er og også hvordan jeg skal svare i noen tilfeller. Vil jo helt klart svare forskjellig på to bruker som har postet feil i hue og ræva hvis den enne har 10 innlegg og den andre har 4000, første mann ville jeg ha prøvd å hjulpet den andre rapportert. Blir litt tungvindt å hoppe inn i profilen til brukeren hver gang. Føler at jeg ikke får den samme infoen fra reg. datoen.

Lenke til kommentar
Så langt ser det "nye" forumet bra ut. Jeg savner bare post count på siden.

5008779[/snapback]

 

Jeg også, ikke på grunn av antall poster. Men det gir meg en liten indikasjon på hvor erfaren brukeren er og også hvordan jeg skal svare i noen tilfeller. Vil jo helt klart svare forskjellig på to bruker som har postet feil i hue og ræva hvis den enne har 10 innlegg og den andre har 4000, første mann ville jeg ha prøvd å hjulpet den andre rapportert. Blir litt tungvindt å hoppe inn i profilen til brukeren hver gang. Føler at jeg ikke får den samme infoen fra reg. datoen.

5009068[/snapback]

Skift skin til f.eks. Overklokking eller AMotor. Der ser man postcounten.

Lenke til kommentar

Jeg slutter meg til dem som sier dette var en solid jobb.

 

Av en eller annen grunn virker det nye oppsettet endel langsommere hos meg, men jeg greier ikke å helt se hva det skyldes, og jeg har kikket litt.

 

- HTML: koden inneholder en god del TAB-tegn og også kommentarer og tomme linjer. Jeg bet ikke hvodan det gamle systemet var, men det er kanskje endel å spare her.

 

- Knapper: for å teste tok jeg kopi av knappen "ADD Reply". Det er en GIF på 1957 B. En rask konvertering til PNG resulterte i 1771 B, ca. 10 prosent besparelse. Nå skal vel slikt caches, så dette betyr sikkert ikke mye.

 

Spesielt siden hardwaren er oppgradert er dette et mysterium for meg.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om dere kan kommentere forum valget deres? Ikke det at jeg er ufornøyd, men bare er nysgjerrig. Kunne kanskje forstå valget av phpBB eller IPB 1.3 siden de var gratis, men når dere gikk over til en kommersiell løsning så blir jeg mer nysgjerrig. Dere har som sagt det andre største norskspråkelige forumet og derfor er avhengig av gode løsninger. Når jeg surfer rundt til andre store sider med forumer så pleier de som regel å bruke vbulletin. Dere valgte IPB 2.0 og det ser ut til å være et bra valg, men jeg vil forsatt høre deres begrunnelse for valget? Det eneste jeg kan komme på i farten er at det kanskje ville vært lettere å gå fra IPB 1.3 til IPB 2.0, enn til et helt annet forum, men samtidig så har dere gjort dette før med overgangen fra phpBB til IPB så det skulle være mulig å gjennomføre selv med et så stort forum. Håper dere kan ta dere tid for å gi meg et svar :)

Lenke til kommentar
Ser velig fint ut og oversiktelig ja.. men en ting jeg ikke helt skjønner..

Får ikke bladd meg lenger bak i "mine innlegg"?

Kommer ikke opp den side 1 og 2 osv..

5009497[/snapback]

Du kan velge opp til 200 diskusjoner rett over der hvor alle dine innlegg står.

--

Hvordan legger man til ting i "Favoritter"?

Lenke til kommentar

Det ser ut som hw.no har gjort ein god jobb ja, gratulerer med nytt forum!

 

Barnesjukdommar kan ingen unngå, og eg synest dei som er innvolvert har gjort sitt beste for å svare på spørsmål og fikse småproblem som blir rapportert.

 

Eg kan ikkje sei at det nye designet er like bra som det gamle, og har vært til tider krass i min vurdering, men det er jo ikkje hw.no sin feil, det følger vel med IPB-pakken. Alt blir ein tilvenningssak. Etter å ha brukt forumet ein dag har eg funne ut at det går på eit vis, om ikkje lenge blir det som om det alltid har vært sånn.

 

Props til alle som styrer forumet, de gjer ein kjempejobb og kan stolte ta helg i dag (om dykk får lov til det ;)).

Denne tekstfilen som er nevnt, hvor alt som er skrevet i forumet gjennom tidene står skrevet. Den på flere GB. Er den slik at den kan åpnes i notisblokk og leses?

Hehe, det hadde blitt ei laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang tekstfil :D

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...