Gå til innhold

Hva slags vannkjøling jeg skal kjøpe ?

Anbefalte innlegg

Jeg har sterkt vurdert og gå over til vannkjøling på systemet mitt siden jeg er lei av all støyen.

Jeg har for øyeblikket dette systemet:

XP1800+

Asus A7N8X Deluxe

Seagate Cheetah 15X.3 SCSI

Seagate Barracuda 7200.8 SATA

Matrox Parhelia

Matrox G450 DH PCI

Tanken er og innen kanskje et halvt år å bytte hovedkort. Akkurat nå ville det blitt en AMD X2 av billigeste sort og relativt billig skjermkort med liten varmeproduksjon istedet for Parhelia'en (naturligvis RAM og slikt også, men det blir neppe vannkjølt)

Diskene og G450 kortet beholder jeg.

Dette er relevant siden jeg gjerne vil ha en løsning som lar meg beholde så mye som mulig, og lar meg få en stille maskin denne måneden. Og så for en relativt billig penge ta med vannkjølingen til oppgraderingen.

Videre vet jeg at jeg skal ha en løsning som er så stille som mulig, jeg skal IKKE overklokke og vil heller underklokke hvis det er noe særlig og hente på det. Er ikke spesielt misfornøyd med hastigheten på maskinen min nå og spiller som dere sikkert skjønner ikke noe videre. :)

Kan jeg få tak i en god vannkjøleløsning som tilfredsstiller kravene mine og kan kjøle ned CPU, GPU (bare Parhelia, G450 er passivt kjølt så tror den er OK), og de 2 HDD.

Problemet mitt med vannkjøling er at jeg har 0 erfaring (bortsett fra vannkjøling av høytemperaturovner på lab, men det blir liksom noe annet :) så kan noen peke på noen gode produkter eller sett som ville passe meg ?

Budsjettet er rimelig greit, kan vel strekke meg til 4000 hvis jeg får noe som er verdt det.

Cobos

EDIT: Omformulering

Endret av Cobos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden det ikke er noen som har tips kan jeg spørre litt mer direkte...

Tenkte jeg skulle begynne med harddisk kjølere siden der er det såpass lite utvalg at det burde være lettere og velge. De eneste løsningene jeg har funnet som tar 2 disker og som også støydemper de er disse:

Aqua Computer

Alpha Cool

Noen som har noen anbefalinger ?

Alt sammen skal forresten inn i et Lian Li PC-70 kabinett som jeg har så plass er det godt med :)

Cobos

Lenke til kommentar

Den ser nok også best ut i mine øyne :)

Er det slik da at det er anbefalt og kjøpe resten av komponentene fra AC også da eller er det bare og blande fra forskjellige leverandører ?

Noen forslag til pumpe og tank som er stillegående ?

Cobos

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...