ovinn Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Direkte liten Hvor mye ga du for den? Hadde likt å hatt den i maskina mi^^ Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Oi! Liten og fin den ja. Men du kan vel ta av det kabinettet da, og kjøpe en liten boks på elfa elns så lodder du på ekstra ledninger til kuun kontaktene, og setter en liten boks uten lokk over for å skjerme dem intill kabinettet. Så har du innebygget switch i kabinettet 5873961[/snapback] Det er ikkeno å spare på det.. Den boksen den er bygd i er såpass liten fra før så du gjør bare ekstra jobb med det. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 Den var ikke stor 5873941[/snapback] Veit Oi! Liten og fin den ja. Men du kan vel ta av det kabinettet da, og kjøpe en liten boks på elfa elns så lodder du på ekstra ledninger til kuun kontaktene, og setter en liten boks uten lokk over for å skjerme dem intill kabinettet. Så har du innebygget switch i kabinettet 5873961[/snapback] Hvorfor gjøre det, når den er så liten fra før? kan plassere den ovenfor PSUen uten problemer Direkte liten Hvor mye ga du for den?Hadde likt å hatt den i maskina mi^^ 5873967[/snapback] Vel det der er pappa sin 5 porter, kosta 140kr. Jeg skal kjøpe en 8 porter til 166 kr, er ikke noe serlig større. (Pssst, alt dette står på forige side ) Oi! Liten og fin den ja. Men du kan vel ta av det kabinettet da, og kjøpe en liten boks på elfa elns så lodder du på ekstra ledninger til kuun kontaktene, og setter en liten boks uten lokk over for å skjerme dem intill kabinettet. Så har du innebygget switch i kabinettet 5873961[/snapback] Det er ikkeno å spare på det.. Den boksen den er bygd i er såpass liten fra før så du gjør bare ekstra jobb med det. 5873975[/snapback] I Agree Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 Etter mine øyne så ser det ut som at det er null problem å få switchen inn over psu'en. Hva tror dere da? https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...e=post&id=62576 Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Ser ut som det går bra^^ Bare å prøve det vel? Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 Ser ut som det går bra^^ Bare å prøve det vel? 5874453[/snapback] Litt vanskelig, for kabinettet mitt er demontert Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 (endret) Nye SketchUp tegninger vil komme i morgen, men er det noe som kan fortele meg hvor høyt det er mellom "taket" og strømforsyningen? i et chieftec miditower (matrix/dragon) Det som gjenstår: - Plasere PSU - Plasere Switchen - Tegne HK-brettet - Sette inn HK og resten av komponentene. - Tegne side- og toppvinduet Endret 14. april 2006 av Klikka_bZerk Lenke til kommentar
chase Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Jeg har også lyst på en slik switch, kobler man den til internett så få man 5 utganger (avhengig av hvor mange utganger du har) med internett? Ellers ser det fint ut, du må se å bli ferdig med de sketchup tegningene Petter Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 Joda, men jeg skal kjøpe meg en switch med 8 porter ikke 5 porter, hvis du trode det. den koster bare 165kr på shg.no Joda, tegningene skal bli ferdig, men jeg kan ikke bli ferdig før jeg finner ut hvor PSUen skal stå da. Det er liksom et "midtpunkt" i kontsruksjonen. Lenke til kommentar
chase Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Joda, men jeg skal kjøpe meg en switch med 8 porter ikke 5 porter, hvis du trode det. den koster bare 165kr på shg.no Joda, tegningene skal bli ferdig, men jeg kan ikke bli ferdig før jeg finner ut hvor PSUen skal stå da. Det er liksom et "midtpunkt" i kontsruksjonen. 5918084[/snapback] Ja, bare å stå på men for å få en ting klart: Switchen deler nettet ut til flere brukere? Petter Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 Nei, en switch fungerer ikke som en Router. Men jeg kan koble switchen til Routeren og da får alle nett Det switchen gjør er å lage et LAN. Har foresten funnet ut av hvor psu skal plaseres, så bilder kommer om ikke så alt for lenge Lenke til kommentar
chase Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Nei, en switch fungerer ikke som en Router. Men jeg kan koble switchen til Routeren og da får alle nett Det switchen gjør er å lage et LAN. Har foresten funnet ut av hvor psu skal plaseres, så bilder kommer om ikke så alt for lenge 5918172[/snapback] Ok, så hvis jeg kobler en nettkabel til switchen, så kan jeg hente nett ut på 4 porter? (med en 5-ports switch) Petter Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 Altså en Switch kan ikke dele ut net, hvis den ikke er koblet til en Router. Så hva den ene porten er koblet til en Router så kan det deles nett til 4/7 andre maskinger. Hvis du bare kobler switchen rett til internettilkoblingen din så kan den ikke dele ut nett. Lenke til kommentar
chase Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Hvis du bare kobler switchen rett til internettilkoblingen din så kan den ikke dele ut nett. 5918195[/snapback] Det skjønner jo jeg Men det var en god ide å bygge den inn i kabinettet. Petter Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Nettverksprat;D Hehe... Mn god ide og bygge den inn ja ^^ Fikk lyst på samme selv .. Gleder meg til update! Øyvind Lenke til kommentar
DJ-Sonic Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 hm router og switch ? slik er mitt oppsett hjemme. internet inngang er et modem (ikke en router) i min server finnes det to nett kort. kabel fra modem og inn i det ene kortet på maskinen. kabel fra det andre kortet i fra maskinen til en switch som deler ut nettverk/internet til x antall maskiner i huset, så hva skal man med en router til hehe Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 (endret) Joda du kan bruke en maskin som "router" men vi har router for å få trådløsnett i huset også så da er det ikke helt nytteløst å ha en router. Pluss at denne switch'en er kun beregnet for lan på rommet mitt Men nok OT, skal bare montere et skap så skal jeg laste opp updaten Endret 14. april 2006 av Klikka_bZerk Lenke til kommentar
chase Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Så greit ut det der, du må finne ut hvor switchen skal sitte. Du må finne loddebolten også. Petter Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 Joda, skal høre litt mer om PSU og magnetisk stråling i elektronikk kategorien før jeg bestemer meg. Men switchen skal bestiles ganske snart. Åja, skal leite enda mer etter den i dag. Nå er alt preparert og klart til lodding, alle kablene er avisolert of tvinet sammen Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Jeej! Jeg har funnet loddebolten Den lå bak Dremel-settet, jeg gikk leta sikkert på den plassen i går over fire ganger Edit: Siden jeg fant loddebolten ble det lagt ut en update for ikke så lenge siden Endret 15. april 2006 av Klikka_bZerk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå