Gå til innhold

Project: Black Pearl, The Curse. [01.06]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Oi! Liten og fin den ja. Men du kan vel ta av det kabinettet da, og kjøpe en liten boks på elfa elns så lodder du på ekstra ledninger til kuun kontaktene, og setter en liten boks uten lokk over for å skjerme dem intill kabinettet. Så har du innebygget switch i kabinettet

5873961[/snapback]

Det er ikkeno å spare på det.. Den boksen den er bygd i er såpass liten fra før så du gjør bare ekstra jobb med det.

Lenke til kommentar
Den var ikke stor :p

5873941[/snapback]

Veit :D

Oi! Liten og fin den ja. Men du kan vel ta av det kabinettet da, og kjøpe en liten boks på elfa elns så lodder du på ekstra ledninger til kuun kontaktene, og setter en liten boks uten lokk over for å skjerme dem intill kabinettet. Så har du innebygget switch i kabinettet

5873961[/snapback]

Hvorfor gjøre det, når den er så liten fra før? kan plassere den ovenfor PSUen uten problemer

Direkte liten :D Hvor mye ga du for den?

Hadde likt å hatt den i maskina mi^^

5873967[/snapback]

Vel det der er pappa sin 5 porter, kosta 140kr. Jeg skal kjøpe en 8 porter til 166 kr, er ikke noe serlig større. (Pssst, alt dette står på forige side ;) )

5873961[/snapback]

Det er ikkeno å spare på det.. Den boksen den er bygd i er såpass liten fra før så du gjør bare ekstra jobb med det.

5873975[/snapback]

I Agree

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nye SketchUp tegninger vil komme i morgen, men er det noe som kan fortele meg hvor høyt det er mellom "taket" og strømforsyningen? i et chieftec miditower (matrix/dragon)

Det som gjenstår:

- Plasere PSU

- Plasere Switchen

- Tegne HK-brettet

- Sette inn HK og resten av komponentene.

- Tegne side- og toppvinduet

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Joda, men jeg skal kjøpe meg en switch med 8 porter ikke 5 porter, hvis du trode det. den koster bare 165kr på shg.no :D

Joda, tegningene skal bli ferdig, men jeg kan ikke bli ferdig før jeg finner ut hvor PSUen skal stå da. Det er liksom et "midtpunkt" i kontsruksjonen.

Lenke til kommentar
Joda, men jeg skal kjøpe meg en switch med 8 porter ikke 5 porter, hvis du trode det. den koster bare 165kr på shg.no :D

Joda, tegningene skal bli ferdig, men jeg kan ikke bli ferdig før jeg finner ut hvor PSUen skal stå da. Det er liksom et "midtpunkt" i kontsruksjonen.

5918084[/snapback]

Ja, bare å stå på ;)

men for å få en ting klart: Switchen deler nettet ut til flere brukere?

Petter

Lenke til kommentar

Nei, en switch fungerer ikke som en Router. Men jeg kan koble switchen til Routeren og da får alle nett ;)

Det switchen gjør er å lage et LAN.

Har foresten funnet ut av hvor psu skal plaseres, så bilder kommer om ikke så alt for lenge ;)

Lenke til kommentar
Nei, en switch fungerer ikke som en Router. Men jeg kan koble switchen til Routeren og da får alle nett ;)

Det switchen gjør er å lage et LAN.

Har foresten funnet ut av hvor psu skal plaseres, så bilder kommer om ikke så alt for lenge ;)

5918172[/snapback]

Ok, så hvis jeg kobler en nettkabel til switchen, så kan jeg hente nett ut på 4 porter?

(med en 5-ports switch) :p

Petter

Lenke til kommentar

Altså en Switch kan ikke dele ut net, hvis den ikke er koblet til en Router. Så hva den ene porten er koblet til en Router så kan det deles nett til 4/7 andre maskinger.

Hvis du bare kobler switchen rett til internettilkoblingen din så kan den ikke dele ut nett.

Lenke til kommentar

hm router og switch ?

slik er mitt oppsett hjemme.

internet inngang er et modem (ikke en router)

i min server finnes det to nett kort.

kabel fra modem og inn i det ene kortet på maskinen.

kabel fra det andre kortet i fra maskinen til en switch som deler ut nettverk/internet til x antall maskiner i huset, så hva skal man med en router til hehe

Lenke til kommentar

Joda du kan bruke en maskin som "router" men vi har router for å få trådløsnett i huset også ;) så da er det ikke helt nytteløst å ha en router.

Pluss at denne switch'en er kun beregnet for lan på rommet mitt :wee:

Men nok OT, skal bare montere et skap så skal jeg laste opp updaten ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Joda, skal høre litt mer om PSU og magnetisk stråling i elektronikk kategorien ;) før jeg bestemer meg. Men switchen skal bestiles ganske snart.

Åja, skal leite enda mer etter den i dag. Nå er alt preparert og klart til lodding, alle kablene er avisolert of tvinet sammen

Lenke til kommentar

Jeej! Jeg har funnet loddebolten :D Den lå bak Dremel-settet, jeg gikk leta sikkert på den plassen i går over fire ganger :cry:

Edit: Siden jeg fant loddebolten ble det lagt ut en update for ikke så lenge siden ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...