Firesky Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 jeg sitter å skal bestille fra en nettbutikk i USA og har kommet opp i en sum på 74 dollar og lurer nå litt på hvor mye kostnader jeg må ut med i toll og andre slike avgifter? noen som har erfaring med å bestille fra utlandet og kunne gitt meg noen råd elns? er første gang jeg bestiller fra utlandet :!: siden jeg skal bestille fra er www.sparkfun.com Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Du kan legge til 25% moms på alt du kjøper. Tollvesenet åpner pakka... Ellers er det ikke noen begrensning eller avgifter på elektronikk fra USA. Sendte mail til tollvesenet om dette når jeg var fristet til å bestille noe derfra. Det er værd å merke seg at du ikke skal betale moms til både USA og Norge. Om momsen blir trukket fra kjøpssummen når du handler på nettet eller åssen du får den tilbake vet jeg ikke. Jeg har venner og familie i USA og når de hadde vært her på besøk fikk de igjen momsen på Gardemoen på noe de skulle ha med seg tilbake til USA (kjøpt i Norge) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå