Gå til innhold

ASUS A8N32-SLI Deluxe, hva er så spesielt?

Mogge_

Anbefalte innlegg

Mange ASUS fans her ja.Personlig så mener jeg det er noe dritt,og da snakker jeg utfra mine egne erfaringer og det er heller ei ment nedsettende overfor Asus eiere.

Hva er så spesielt med Asus ?

I mine øyne kan jeg ikke finne noe spes,hadde heller valgt ASrock.

Har bygd 4-5 maskiner på Asus og hver gang har det vært noe fuck med korta,enten er det ene eller andre.Mye problemer og frem og tilbake,men igjen så har jeg kanskje hatt litt "bad luck".

DFI er første valget for min del,og deretter MSI,Gigabyte,Epox osv ..Asus er langt nede på lista,men bevares heatpipe løsning er ganske genial,håper flere andre følger etter.

Endret av LeXUS_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var bare min generelle oppfatning av forumet her. Virker som det bare er Asus som gjelder. Var ikke ment til noen spesielt...men vis du følte deg skyldig  ;)

Jeg skjønner ikke hva som er så spesielt med Asus kortet. Ikke har det noen bra lyd løsning, merkelig plassering av de 2 ekstra sata portene, ikke 6 pins ATX plugg,

bare 1 ekstra PCIe kortplass og hvifte løs kjøling som koster skjorta. Dessuten vet en ikke noe om hvordan det klokker. asus var ikke så heldig med det først sli kortet

sitt, og det er ikke så stor forskjell på dem. Vet at det ble litt bedre med Premium utgaven, men ikke mye. Uansett vil jeg vente og se noen tester før jeg trekker en endelig konklusjon.

5012748[/snapback]

Når det gjelder Premium utgaven av kortet er vel det et av de beste kortene på markede etter min erfaring, det er dønn stabilt og yter meget bra.

Ja faktisk kjører jeg min cpu på samme hastighet på dette kortet som på DFI kortet og ved samme hastighet/innstillinger slår dette kortet DFI i 3 D tester.

Layotmessig er Premium også meget bra.

Når det så gjelder kommende kort kan jeg ikke si noe om ytelsen da jeg ike har testet dette, men at det er så himla dyrt er jeg ikke enig i, det er jo feks billigere enn kommende kort fra DFI selv om Asus har utsyrt sitt med en "kostbar" kjleløsning

:hmm:

Var ikke ment til noen spesielt...men vis du følte deg skyldig  ;)

nei det gjør jeg ikke, jeg baserer uttalelser mest mulig på egne erfaringer med et produkt og for dem som husker litt tilbake til da 754 ble introdusert, så var jeg en av de første som fikk Asus sitt kort til disse, og de som fulgte med da vet at dette kortet tok knekken på det meste i maskinen min, dette grunnet en feil i de første kortene og dette kortet fikk behørlig pepper fra meg.

Så det er uten betydning hva kortet heter, jeg prøver som sagt å bruke egne erfaringer i størst mlig grad :)

Lenke til kommentar
Alcoholiday Postet i går, 20:23

Men, er det egentlig påvist at om begge kjører på 16 kanaler gir noen ytelseboost sammelignet med dagens 8?

Minner meg litt om overgangen fra AGP 4 til 8. Det gav jo ingen boost i starten det eller...

Det er vel ikke påvist så langt nei. Det som er helt sikkert er jo at om man ikke skal kjøre SLI er det overhodet ingen gevinst med dette hk, da kan man trygt velge Premium i steden.

Ut fra hva jeg har klart og finne ut er det lite sannsynelig at dagens grafikk kort lider på noe vis av x8, så virkelig innteressant tror ikke jeg dette blir før vi neste gang ser en dobling av grafikkytelse fra feks 7800. Det spekuleres jo også i at nye drivere (tilpasset 32 baner) vil kunne gi en ytelses økning. Jeg må si jeg er skeptisk, men får håpe jeg tar feil.

En ting som kunne gitt en indikasjon på om dette med 32 baner har noe for seg, var om noen av dere som faktisk har 7800GTX i SLI, kunne prøvd og øke pci-e hastigheten til feks 110, og se om det gjør noe til eller fra...

Jeg ser ingen endring, men jeg har da ikke hverken 7800, eller sli, og kjører man singel kort har man jo alle 16 baner tilgjengelig med Premium, eller Deluxe som jeg har.

Lenke til kommentar

Det er som Snekker'n sier, DFI sine kort er gaske befengt med bugs.. iallefall i forhold til ASUS sine.. Men, når alt kommer til alt, fremstår de fleste nforce 4 kort som ganske fulle av bugs for meg...

Den store fordelen til DFI er jo at dette kortet mulighet for hele 4V på minnet, mens asus og alle de andre er stuck med <3V...

Summa sumarum er det nye kortet til asus interessant, men det hadde vært mer revolusjonerende for ytelsen om Asus også kom med et kort med 4V på minnet..

Det er et kort som jeg definitivt hadde kjøpt..

Lenke til kommentar

Jepp,det nevnte jeg vel også i en annen tråd ang voltsettingen til ddr og et ønske om den muligheten på asuskortet, ikke tvil om at det hadde dratt fra dfi da, jeg får tross alt litt bedre score på Premium enn på dfi selv om jeg må kjøre slakkere timings på asuskortet .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...