Gå til innhold

ASUS A8N32-SLI Deluxe, hva er så spesielt?

Mogge_

Anbefalte innlegg

Jeg satt og tittet på dette kortet etter at noen anbefalte meg det kortet..Men det jeg ikke skjønner er hva som er så spesielt med det kortet?

Kunne noen ha prøvd å forklare meg litt? Så at det hadde en pci-e 32x port, hva er det?

Takker for alle svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har modellen uten"32", dvs asus a8n sli deluxe. Jeg må si denne 32-modellen ser skikkelig bra ut. Er nok en forbedring fra min modell, og det sier litt, for dette er det beste hk jeg har hatt. Eneste svakhet hos meg er chipset-kjøling, jeg har selvfølgelig byttet til passiv kjøling, men ikke så bra som denne nye asus-løsningen. Det ser ut til at noen sata-porter har gått tapt, men hvem bruker vel 8 sata-porter som det er på den gamle modellen? Også bra med økt avstand mellom pci-e portene på det nye.

Lenke til kommentar
Okei..Men er kortet verdt 1700,-?

5008500[/snapback]

Det kommer helt an på dine behov. Dersom du setter pris på det aller beste, så er det sikkert verdt pengene. Men, du kommer neppe til å merke stor forskjell på dette og et kort som er 2-300 kr billigere. Selv valgte jeg å kjøpe et A8N-SLI Premium fordi jeg kan få bruk for 8 x SATA og ikke bare 5 som det er på A8N32-SLI Deluxe. Det kommer kanskje et AN32-SLI Premim kort?

Lenke til kommentar

Sjønner ikke heller hva som er så spesielt med dette kortet. Asus sine 939 kort er ikke så bra i mine øyne. Sats heller på DFI eller MSI sine kort. Di lanseres snart de også.

Jeg er strålende for nøyd med mitt asus kort..Kommer ikke til å gå tilbake til MSI for å si det sånn...Kommer nok til å bygge på asus hele tiden dersom de forsetter å levere varene...

Lenke til kommentar
Sjønner ikke heller hva som er så spesielt med dette kortet. Asus sine 939 kort er ikke så bra i mine øyne. Sats heller på DFI eller MSI sine kort. Di lanseres snart de også.

5008932[/snapback]

Vel,det beste er jo at disse asuskortene kjører rett fra esken,menst DFI er befengt med masser av feil, håper du da skjønner det bedre ;)

Lenke til kommentar

5008932[/snapback]

Passiv chipset kjøler! :D Jeg har også MSI sitt K8N Platinum, men Asus A8N-SLI Premium er bedre, selv om jeg gir blaffen i SLI.

Lenke til kommentar
Det vil vel si at du kan kjøre feks to 7800 gtx kort i sli der begge kan utnyttes fullt ut det vil si at begge kan benytte 16 kanaler , mot nå bar 8 kanaler hver.

Ellers er jo disse kortene meget stabile og raske.

5008147[/snapback]

Men, er det egentlig påvist at om begge kjører på 16 kanaler gir noen ytelseboost sammelignet med dagens 8?

Minner meg litt om overgangen fra AGP 4 til 8. Det gav jo ingen boost i starten det eller... :hmm:

Lenke til kommentar

5008932[/snapback]

Vel,det beste er jo at disse asuskortene kjører rett fra esken,menst DFI er befengt med masser av feil, håper du da skjønner det bedre ;)

5010327[/snapback]

Okei..Så da er det asus kortet verdt penga, men som sagt over her, er det på vist at det blir mer ytelse av å kjøre 16 kanaler mot 8 som standard?

Lenke til kommentar

Man trenger ikke PCIe 16x-porter pr. dags dato. PCIe 8x er faktisk nok.

Det mange ikke vet er at PCIe 8x faktisk er teoretisk dobbelt så raskt som AGP 8x, fordi PCIe kan sende og motta samtidig mens AGP bare kan gjøre én ting om gangen.

Jeg verdsetter heller billige, men gode kort som de Epox, MSI og ASRock kommer med. :)

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

5008932[/snapback]

5010327[/snapback]

Okei..Så da er det asus kortet verdt penga, men som sagt over her, er det på vist at det blir mer ytelse av å kjøre 16 kanaler mot 8 som standard?

5010849[/snapback]

Pr i dag trenger du ikke 2 x 16 kanaler akkurat som du ikke trenger 2 x 7800 GTX, har selv prøvd sistnevnte og i dag er det ikke noe som utnytter dette fullt ut.

Men så er spørsmålet, har du planer om å kjøre sli, om ja så velger du dette da det uten tvil kommer til å bli utnyttet, er svaret derimot nei annbefaler jeg deg et annet kort fra enten asus eller msi, har selv montert flere maskiner med hk fra begge og har egentlig ingenting å utsette på noen av dem .

Lenke til kommentar

Morsomt å se hvor mye pepper man får hvis man prøver å antyde at det finns andre alternativer enn Asus. Jeg personlig kommer ikke til å bruke noen andre kort en MSI. Har bygd flere av dem og har ikke vært plaget. Fungerer 'rett fra esken'.

Jeg skal handle Diamond Plus når det kommer :thumbup:

Lenke til kommentar
Morsomt å se hvor mye pepper man får hvis man prøver å antyde at det finns andre alternativer enn Asus. Jeg personlig kommer ikke til å bruke noen andre kort en MSI. Har bygd flere av dem og har ikke vært plaget. Fungerer 'rett fra esken'.

Jeg skal handle Diamond Plus når det kommer :thumbup:

5011659[/snapback]

Jeg ga deg da ikke pepper, du skrev at du ikke skjønte hva som var så spesielt med asuskortet og det svarte jeg på, kan ikke skjønne at det er pepper :hmm:

Når så det er sagt så om du har lest noen av mine innlegg ang hk gjennom tidene så vil du se at jeg bestandig har snakket varm om MSI, da dette er et av de merkene jeg har hat minst klage på på alle de maskinene jeg har bygget for andre.

Men akkurat her uttalte jeg meg om et asuskort som jeg er svært fornøyd med og som er et av de kortene basert på nForce 4 som yter best .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Det var bare min generelle oppfatning av forumet her. Virker som det bare er Asus som gjelder. Var ikke ment til noen spesielt...men vis du følte deg skyldig ;)

Jeg skjønner ikke hva som er så spesielt med Asus kortet. Ikke har det noen bra lyd løsning, merkelig plassering av de 2 ekstra sata portene, ikke 6 pins ATX plugg,

bare 1 ekstra PCIe kortplass og hvifte løs kjøling som koster skjorta. Dessuten vet en ikke noe om hvordan det klokker. asus var ikke så heldig med det først sli kortet

sitt, og det er ikke så stor forskjell på dem. Vet at det ble litt bedre med Premium utgaven, men ikke mye. Uansett vil jeg vente og se noen tester før jeg trekker en endelig konklusjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...