pastrom Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Sitter på ngt-linje og har trådløst nettverk med en dlink d614+ router. ekke så veldig begeistra over denne routeren, og når du bruker den sammen nextgentel er det ikke umulig å få forward'e portene. Tenkte å gå til innkjøp av et aksesspunkt denne gangen, så jeg slipper det pisset med port forwarding osv. noen som har forslag til aksesspunkt? lang rekkevidde, enklest mulig oppsett, og funker mot netopia routerene til ngt. trenger ikke å koste sjorta heller... Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Alternativt kan du kjøre all trafikk rett igjennom ngt-ruteren, slik at den fungerer som et modem. fungerer ypperlig her. guide g Edit: Når det gjelder rekkevidde og kvalitet på signal, så skal jeg hente meg noen slike på posten i morgen. har selv en 624+ og er ikke strålende fornøyd med signaler per i dag. kan gi deg en tilbakemelding på om det gjorde susen. Endret 14. oktober 2005 av Goebbels Lenke til kommentar
mar Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Har du prøvd å sette dlink routeren opp som et aksesspunkt? Da blir det straks litt lettere å forwarde porter. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Tja, når engangsjobben med å confe ngt ruteren er gjort. Så vil jeg mene at det er lettere og mer oversiktlig å administrere et nettverk via en ruter, dlink/smc/whatever, enn å telnette deg til ngt ruteren og ikke ha noe særlig oversikt over trådløs aktivetet eller noe. stort sett bare portforward'ing. G Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Du er genial! Den guiden har jeg leita lenge etter! *Rett hjem etter jobb å teste* Mvh JDM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå