Goophy Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 I menyen under 'System' vil jeg tro den ligger. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 Supert! Du hadde helt rett. Og via den fant jeg driver til mitt ati radeon kort. Installerte det. Men hvordan blir det egentlig aktivert? Merket ikke noe nytt på skjermen liksom Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Du må starte X på nytt for at ATI-driverene skal starte. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 http://ubuntuguide.org/ Lenke til kommentar
Svennings Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Gcc er en compiler som har funksjonen 'make'. Dette er vel ikke helt korrekt. 'make' er et verktøy for å automagisere kompileringsprosessen, og kan brukes til mer enn å kompilere c-programmer med gcc. For mer info se 'man make' Lenke til kommentar
Patience Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 (endret) Begynner sånn smått å få linuxen i vranghalsen nå. Har en USB-harddisk som skal slettes og nytt innhold skal skrives over. Men jeg er liksom ikke eieren? Hvor komplisert kan man gjøre ting? Kan ikke sette noe som helst i rettigheter, og windows har jeg ikke inne.. (Linux overskrev) Forslag? Haster som f..n ) Endret 15. oktober 2005 av Patience Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Dette er vel ikke helt korrekt. 'make' er et verktøy for å automagisere kompileringsprosessen, og kan brukes til mer enn å kompilere c-programmer med gcc. For mer info se 'man make' 5009438[/snapback] Joda, det er sant. Men i dette tilfellet skulle det bli brukt til å kompilere et program. Prøver man å gjøre ting lett forståelig blir det ofte feil. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Begynner sånn smått å få linuxen i vranghalsen nå. Har en USB-harddisk som skal slettes og nytt innhold skal skrives over. Men jeg er liksom ikke eieren? Hvor komplisert kan man gjøre ting? Kan ikke sette noe som helst i rettigheter, og windows har jeg ikke inne.. (Linux overskrev) 5009796[/snapback] Spørs hva du mener med slette, og hva slags filsystem det er da. Hvis du har ntfs og skal slette filene på den, så går ikke det. Linux kan ikke skrive til ntfs. Da må du slette partisjonen og bruke et annet filsystem. Hvis du har et filsystem som linux kan skrive til, så skal du kunne slette hva du vil så lenge du er root. Begynner å få linux i vranghalsen? Heter du ikke Patience a? Lenke til kommentar
Dwagon Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) Om du lurer på diverse andre ting kan du jo titte på denne siden http://www.ubuntuhjorne.org der er det mange artikkler om hvordan man gjør ditt og datt i ubuntu. Endret 17. oktober 2005 av Dwagon Lenke til kommentar
Eleventura Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 hei siden vi er i gang med spørsmål, så har jeg 1 jeg og. Hvordan får man i det hele tatt kontakt med nettverk? Har Suse Linux 10, og et 3com nettverkskort. Vet ikke hvordan jeg finner nettverkskortet i Linux en gang :S Lenke til kommentar
dayslepr Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 (endret) Begynner sånn smått å få linuxen i vranghalsen nå. Har en USB-harddisk som skal slettes og nytt innhold skal skrives over. Men jeg er liksom ikke eieren? Hvor komplisert kan man gjøre ting? Kan ikke sette noe som helst i rettigheter, og windows har jeg ikke inne.. (Linux overskrev) Forslag? Haster som f..n ) 5009796[/snapback] vet ikke helt hva du mener, men: sudo cfdisk /dev/sda1 ellernoe slikt skal gjøre susen.. det er i hvertfall på sda1 usb-disken (minnebrikka) mi havner .. * slett partisjonene som er der * legg til en ny partisjon.. * ..sett den til å være av typen win32 fat, ellernoe slikt kan være lurt - da kan du bruke den både på windows og linux-maskiner * velg write * så quit da skal disken være klar for bruk .. om du fortsatt har problemer kan jeg slå på ubuntu-maskinen her og skrive/forklare mer nøyaktig hva du skal gjøre edit: eller så kan du kontakte meg på msn/irc .... Endret 23. oktober 2005 av dayslepr Lenke til kommentar
glad Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 hei siden vi er i gang med spørsmål, så har jeg 1 jeg og. Hvordan får man i det hele tatt kontakt med nettverk? Har Suse Linux 10, og et 3com nettverkskort. Vet ikke hvordan jeg finner nettverkskortet i Linux en gang :S 5049139[/snapback] har du et 3com kort kan du bruke ndiswrapper du kan hente den fra ndiswrapper.sf.net last den ned pakk den ut og gå inn i mappa til den så skriver du make && make install etterpå skriver du: ndiswrapper -i driveren som du bruker i windows.inf ndiswrapper -m modprobe ndiswrapper så er du i gang Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Ndiswrapper er aller siste løsning, glad. Først bør han sjekke etter en driver til kortet for GNU/Linux. Lenke til kommentar
glad Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) viss du har 3com må du nok lete lenge EDIT: vis du har g typen Endret 26. oktober 2005 av glad Lenke til kommentar
-schmelck- Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 System--> administration --> Synaptic Package Manager Lenke til kommentar
glad Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 kjører archlinux og vær gang jeg logger inn kommer denne meldinga, er det ei feilmelding?? ok hvordan eventuelt fjerne den test.txt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå