amundsf Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Hei! Jeg har akuratt kjøpt en AOpen barebone PCmed Pentium M system. Det som jeg lurer på er: Prosessoren ser slik ut: Det er altså en svart "kladd" på midten som står ut fra prosessoren. Mens vifta som fulgte med til PCen er helt flata. Når jeg altså setter vifta oppå prosessoren står den litt "ustødig" hvis dere forstår? Så fort jeg setter på spennene sitter selvfølgelig vifta som støpt. Så er ikke det som er "problemet"... Det jeg lurer på er rett og slett: Er dette riktig? Eller kan jeg risikere at prosessoren svir seg? Hadde vært vanvittig fint med et svar så kjapt som absolutt mulig, skulle gjerne starta opp PCen.... - Amund Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Det er riktig, Pentium M har ikke "heatspreader" (metall lokk slik som Pentium4). Du risikerer IKKE å svi prosessoren, men du må være forsiktig når du setter på kjøleren, setter du den på skeivt kan du rissikere å knuse kjernen. Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Takk takk! Nå redda du kvelden min:-D Da får jeg vel bare fyre maskina snart da. Så får vi se hvordan DET går :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå