Gå til innhold

Bygger nytt pc-kabinett

Anbefalte innlegg

Gleder meg sånn til TG06 at jeg har begynt å planlegge turen alt. Funnet ut hva jeg skal kjøpe og hva jeg skal ha med.

En ting jeg har tenkt mye på er et nytt kabinett. Fant mange rare fasonger og utseender på TG05. Bestemte meg derfor å lage et eget kabinett. Dette blir bare et prøveprosjekt for å finne ut muligheter(endeløse) og hvilke problemer som oppstår underveis.

Kabinettet skal være stille, det er et must til at jeg bygger, og det skal samtidig ha god kjøling.

Dette er tegninger av kabinettet som er under utvikling, foreløpig på ark. :)

Får se hvordan det utvikler seg etterhvert.

post-70059-1129327154_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, men det har blitt en del OT her nå,

kanskje ( er ikke sikkert ) en snill moderator vil rydde opp litt her?

Kanskje bruke "Report" igjen og spørre om det? ;)

5011456[/snapback]

Ja, tenkt på det. men maser jeg fælt blir de vel sure vel? har ingen erfaring eller kjenner ikke disse typene. men skader vel ikke å spørre om det heller.

Ja, nå har jeg satt igang hjemmesiden min for prosjektet mitt med å bygge kabinett da. der blir det litt lettere å se bilder, samt større.

Til dere som er interrisert, så vet jeg ennå ikke når jeg skal begynne å bygge, men forhåpentligvis blir det snart. er litt rastløs av meg, og MÅ blir ferdig før TG06. Siden jeg er litt treg i å komme igang, må jeg begynne straks. Skal oppdatere så ofte jeg kan.

Kommer til å bli mye bilder, siden jeg har eget digi-kamera .

EDIT1: Siden min finner dere her:

http://www.home.no/torbjoernsvae/data.html

Endret av cypherbase
Lenke til kommentar

hehe. da er det greit. :) thx

kabinettet blir noe utsatt. Må skaffe nye pc deler, og da disse må bestilles og måles til, kommer det til å gå med litt tid.

Jeg sitter litt her og lurer på en ørliten vannkjøling i kabinettet i stedet. Akkurat nå har jeg en super Tower 102. Kjøleren er heftig og clocker uten prob med varme. De 2x90mm viftene jeg har på den, er stille, men vannkjøling gjør det ENDA mer stille... hadde vært tøft det da.. :)

Men jeg må jo da ha kjøling til GPU og Chipset også da.... koster en del også...

Noen formening om hva jeg burde gjøre?

PS: kan jo lage til vifter først, og så modde kabinettet til vannkjøling senere...?

EDIT :Altså, noen som vet om det blir bedre ytelse med vannkjøling enn med Tower 102, eller om en vannkjøling gjør jobben sin. pga at jeg må ha kjøleribben inne i kabinettet, da er det jo ikke sikkert det er så kaldt allikeved da... :( eller?

Endret av cypherbase
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...