Gå til innhold

Sosionomstaten tar over igjen......

Anbefalte innlegg

Nå er jeg sinnsykt provosert.

Sittende regjering foreslår noen små skatteletter (økt minstefradrag - bra for alle!) og øking av innslagspunktet på toppskatt til 400k.

Og hva klarer representanter for de rødgrønne (heretter RG) å si?

At det ikke er aktuellt med slike skatteletter for de _rike_?!?

Rike?

Siden når ble man rik når man tjente 400k? Mulig jeg ikke har fulgt med, men for 2 år siden var gjennomsnittlig lønn for de fagorganiserte (arbeiderene) på industribedriften jeg jobba på da ca 350k. (det var da snakk om ca 1000 medlemmer)

Og så står de RG fram på TV og sier at man er rik når man tjener dette? Hallo!

Ut fra hukommelsen betaler no sånn som 1 mill nordmenn toppskatt! Et grovt anslag vil da si at ca 1/3 av befolkningen betaler denne -> kan man virkelig si at så mange i Norge er _rike_?

Jeg var klar over at de RG var konstellasjonen for de som ikke vil jobbe, men kom igjen! Jeg er ikke interresert i disse "felleskapsløsningene" deres. De er vanvittig dyre og ineffektive. Gi meg heller råderett over egne midler og la meg svømme eller synke ut ifra mine egne handlinger. Jeg er så ut i natta lei av disse "snille" menneskene på tinget som er hellig overbevist om at de vet bedre og at jeg ikke er istand til å sikre meg og mine sin framtid.

Nok får da være nok! Hvorfor skal alt tvinges inn i et A4 mønster - bestemt av noen få broilere på tinget som ikke har gjordt et ærlig dagsverk i sitt liv - hvorfor ikke la folk ta ansvar for eget liv? Hvem daua og utnevnte disse folkene til guder som skal lede oss enfoldige stakkarer fra krybbe til grav gjennom deres visjon av hvordan Livet skal leves?

Er det rart nordmenn ikke kan drikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg er mest spent på (egentlig gruer jeg meg) ved den nye regjeringens urealistiske politikk, er hva som vil skje når utbytteskatten blir innført igjen. Vil ikke dette bare føre til mindre initiativ til å tjene penger, skape færre nye arbeidsplasser, og gjøre det vanskeligere å drive produktiv virksomhet?

Edit: Hvem er egentlig disse fryktelig hjelpesløst menneskene som de rødgrønne skal redde?

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar

I Norge finnes det ca 10.000 som tjener mer enn en million før bonus.Ikke akkurat mye.

Sosialsiter som maser om de rike gjør det fordi de ikke har noe bedre å ta seg til en å holde seg til floskler som "avstanden mellom fattig og rik" o.l.

Rart hvordan enkelte kan legge en minoritetsgruppe som gir mest til felleskassen, bruker minst, skaper flest arbeidsplasser og som er minst mulig kriminell for så mye hat.

Innfør flatere skatt med et minstefradrag på 70-80k. Skatt utgjør 15% av våre inntekter, det er faktisk ikke skatt som får hjulene til å gå rundt.

Overskuddet alene i år er nok til å la det være skattefritt for alle neste år, samtidig som man beholder 100 mrd. Nå ville ikke det vært særlig klokt tiltat med tanke på økonomien, men det setter ting litt i perspektiv når overskuddet overstiger den samlede inntekten for skatter.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke interresert i disse "felleskapsløsningene" deres. De er vanvittig dyre og ineffektive. Gi meg heller råderett over egne midler og la meg svømme eller synke ut ifra mine egne handlinger.

5007441[/snapback]

Kan nok ikke det, skjønner du... De rødgrønne vant valget og fikk makten. Hvorvidt du er "interessert" i dette eller ikke er relativt betydningsløst de neste fire årene.

Lenke til kommentar

Arbeidsstyrken er på 3,2 millioner. Men da må du huske at i det tallet er det medregnet pensjonister, arbeidsledige og delvis uføretrygdede. De utgjør en stor sum mennesker.

Arbeidsstyrken regnes som alle mellom 16-74 år.

Kilde: http://www.ssb.no/emner/06/01/aku/tab-2005-08-05-01.html

Det finnes 2,2 millioner sysselsatte

http://www.ssb.no/emner/06/01/aku/tab-2005-08-05-02.html

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...