Gå til innhold

Teorier bak programvareoppbygning?


Anbefalte innlegg

Har en programvarepakke bestående av litt over 200 klasser som jeg må analysere fra topp til tå. I den sammenheng skal jeg skrive en del om hvordan selve programmet er bygget opp (pakke og klassestrukturer osv) og hvordan dette stemmer overens med det som regnes som den "riktige" måten. Jeg har en god oversikt over hva som regnes som "riktig", men det hadde vært greit å ha noen konkrete kilder å støtte seg til, slik at jeg slipper å begrunne alt ned til minste detalj.

 

Er det noen som vet om noen nettsider med denne typen informasjon? Har søkt litt med google, men det jeg finner der er stort sett bare informasjon om hvordan klasser bør se ut. Det jeg er ute etter er litt generell teori om hvordan programvare bør deles opp. F.eks. dette med at innhenting, behandling, lagring og presentasjon av data som bør skilles i separate moduler siden de er (bør være) uavhengig av hverandre, osv.

Endret av mar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lærte jeg noe nytt i dag og. Har vell på en måte brukt "design-patterns" i mange år, bare ikke hatt noe navn på det. Det ble mye lettere å finne fram når "design-patterns" kom med i søkestrengen. Er greit å slippe og argumentere for at hjulet som regel bør være rundt :)

Endret av mar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...