spøkelse Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Jeg skal få meg en hund og den må jo selvfølgelig ha et navn. Og jeg tenkte den skulle få et fra dataverdenen. Blant mine egne forslag er: [*] Pentium [*] Byte [*] Format Krav er at det må klinge godt på norsk. Og helst skal det være et tidløst ord, slik at "oppgradering" er unødvendig. Er det noen som har flere forslag, evt har gjort dette selv? Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Hva slags hund er det? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Patch... høres også veldig ut som et amerikansk/engelsk hundenavn :wink: Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Her er en liste over aktuelle hundenavn sortert etter rase med forklaring på forslaget.; Puddel = Microsoft (liten og myk) Pit Bull = Bill Gates eller Tormod Hermansen (råtasser) Terrier = Yummy (omgjengelig men bråsint) Engelsk/Irsk Setter = Linux (vet ikke riktig hvor den skal) Ellers er det jo mange fine "datanavn" som kan brukes; "nettverkskabel" er jo fint "transmisjonsoverføringsstruktur" er litt tungvint men artig ord allikevel (og jeg kan garantere at ingen har det samme navnet) Kjøp en dataordbok og let ivei :smile: Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Eller overmodulasjonsforvrengning. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Jeg synes "floppy" er et genialt hundenavn. "BSOD" kan du jo kalle bikkja hvis du merker at den er litt psycho... Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 en stor hund kan ikke hete pixel og en liten hund kan jo ikke hete VGA. Så e hunden stor eller liten? (jeg synes pixel som en sa langt oppe i tråden her var et veldig bra navn for en liten hund) eller så har vi jo alltid navnet "Mus" Lenke til kommentar
b-real Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Dan Hansen Terrier = Yummy (omgjengelig men bråsint) Tror det kan vere et godt navn på en hund Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 seriøst ... hva med Athlon?? er litt tøfft navn når du sier det høyt.. men men ... Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 21. august 2002 Forfatter Del Skrevet 21. august 2002 Det er snakk om en golden retriever. Jeg takker for alle forslag, og jeg kan love at de kommer i betrakning. For øvrig blir det en tispe. Men det spiller vel ingen rolle, datakomponenter er vel i utgangspunktet kjønnsløse. Lenke til kommentar
tKila Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Hva med Chip. Eller om den er plagsom: Klez-H Frethem-Fam Yaha-E Badtrans-B ElKern-C Magistr-B Hybris-B Klez-E Nimda-A Magistr-A ( fra topp 10 lista http://www.sophos.com/virusinfo/topten/) Nimda er jo fett navn.... [ Denne Melding var redigert av: tkila på 2002-08-21 16:48 ] Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 "chip" høres ut som en bulldogg eid av en Jonny Bravo-lignende bolegutt, ikke en golden retriever. Hva med: "l337" "Linux" "link" "defrag" "googolplex" --> http://whatis.techtarget.com/definition/0,...i213798,00.html "paradox" (In a Windows environment, for instance, it is a paradox that when a user wants to shut down their computer, it is necessary to click "start". ) æ, jeg fant så masse merkelige uttrykk som ei bikkje kunne hett at jeg kunne sittet her en stund... Ja, jeg har lite å gjøre, og http://www.whatis.com er en genial webside. Ikke bare har jeg lett etter hundenavn, jeg har også funnet ut hva googolplex betyr. Ganske tøfft. Den neste pcen min skal ha Ghz i googolklassen. Minst. Om ikke googolplexklassen for å være sikker. DrErling Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Klez var jo drit kult da! Hva med: R2-D2 Aibo Sony Skywalker Ramdac (G)Rimm powerpoint Explorer (Amund Espelien) ph(e)p Pelt(ier) Lenke til kommentar
Akelbee Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Siden det er en retriever, må det vel være naturlig å bruke navn fra en av de store søkemotorene, f.eks. Yahoo Google Fast Kvasir (Dogpile forbigår jeg i stillhet) HotBot eller ganske enkelt Search Hva med det gode gamle norske retriever-programmet SIFT (som jo i seg selv er et flott navn siden både antonymet er en direkte beskrivelse av programmets funksjon, mens antonymet igjen også står for Search In Free Text) Lenke til kommentar
runeb Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Floppy var et godt forslag! Her er noen flere: Mac MIPS Linus RAM Fido.com Dotcom Java Baud Slashdot Blåskjerm Web Nerd Geek Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Hva med? Monitor Hub Switch G4z (golden) sample Zip Lenke til kommentar
en mann Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 ikke klez. Det er glemt snart. Noe som kommer til å vare! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå