Gå til innhold

Datanavn på hunden

spøkelse

Anbefalte innlegg

Jeg skal få meg en hund og den må jo selvfølgelig ha et navn. Og jeg tenkte den skulle få et fra dataverdenen. Blant mine egne forslag er:

[*] Pentium

[*] Byte

[*] Format

Krav er at det må klinge godt på norsk. Og helst skal det være et tidløst ord, slik at "oppgradering" er unødvendig.

Er det noen som har flere forslag, evt har gjort dette selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er en liste over aktuelle hundenavn sortert etter rase med forklaring på forslaget.;

Puddel = Microsoft (liten og myk)

Pit Bull = Bill Gates eller Tormod Hermansen (råtasser)

Terrier = Yummy (omgjengelig men bråsint)

Engelsk/Irsk Setter = Linux (vet ikke riktig hvor den skal)

Ellers er det jo mange fine "datanavn" som kan brukes;

"nettverkskabel" er jo fint

"transmisjonsoverføringsstruktur" er litt tungvint men artig ord allikevel (og jeg kan garantere at ingen har det samme navnet)

Kjøp en dataordbok og let ivei :smile:

Lenke til kommentar

"chip" høres ut som en bulldogg eid av en Jonny Bravo-lignende bolegutt, ikke en golden retriever.

Hva med:

"l337"

"Linux"

"link"

"defrag"

"googolplex" --> http://whatis.techtarget.com/definition/0,...i213798,00.html

"paradox" (In a Windows environment, for instance, it is a paradox that when a user wants to shut down their computer, it is necessary to click "start".

)

æ, jeg fant så masse merkelige uttrykk som ei bikkje kunne hett at jeg kunne sittet her en stund...

Ja, jeg har lite å gjøre, og http://www.whatis.com er en genial webside. Ikke bare har jeg lett etter hundenavn, jeg har også funnet ut hva googolplex betyr. Ganske tøfft.

Den neste pcen min skal ha Ghz i googolklassen. Minst. Om ikke googolplexklassen for å være sikker.

DrErling

Lenke til kommentar

Siden det er en retriever, må det vel være naturlig å bruke navn fra en av de store søkemotorene, f.eks.

Yahoo

Google

Fast

Kvasir

(Dogpile forbigår jeg i stillhet)

HotBot

eller ganske enkelt Search

Hva med det gode gamle norske retriever-programmet SIFT

(som jo i seg selv er et flott navn siden både antonymet er en direkte beskrivelse av programmets funksjon, mens antonymet igjen også står for Search In Free Text)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...