vegarroe Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Lurer på om noen har en støysvak og effektiv kjølevifte/ribbe å anbefale. Har litt problemer med høy temperatur (rundt 55-60 grader). Ekstra vifte i kabinettet kan vel også være en mulighet! Noen tips?? Lenke til kommentar
vegge Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Før du bestiller en ny kjøler, så vil vi gjerne vite hvilken du har fra før av. Bruker du skikkelig kjølepasta? Har du ingen kabinettvifter? Dette er stikkord som kan gjøres noe med FØR du eventuelt går til innkjøp av en kjøler. Jeg har følgende anbefalinger. Er du ikke fornøyd med forslagene, så finnes det enda flere på microplex.no MIST Silent Twin Info fra microplex Test av kjøleren på overklokking.no Dette er en stillegående, men samtidig bra kjøler. Men det er ikke sikkert maskinen din kommer så mye under 50 grader (hvis den kommer under i det hele tatt), så jeg kommer med en sikker anbefaling også. Nemlig den kjøleren som holder min AMD T-bird 1.4GHz nede på 38 grader; Alpha Pal 8045 m/ stillegående 80mm Papst/Enermax Info fra microplex Så finner du ei 80mm-vifte å putte på også. Alt etter hvor stille du vil ha det. Papst 12db, 19db, 26db... Eventuelt kan du bruke en Enermax - disse kan reguleres fra 14db til 32db. Selv har jeg en 26db Papst med rheostat slik at jeg kan justere støy/hastighet selv. Poenget med Alpha Palen er at ribba er meget bra, og du trenger da ikke ei kraftig vifte. Men som sagt, ingenting av dette hjelper hvis du ikke bruker kjølepasta og det hjelper heller ingenting hvis du har 40 grader i kabinettet. Oi, jeg må lære meg å skrive kortere. Håper du fikk noen tanker nå i hvert fall! :smile: Lenke til kommentar
henriklh Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Den tempen du nevner er jo ingen krise. Støysvakt blir gjerne litt varmere enn maks kjøling kan få til. Hvis kabinett-tempen er høy (40C+), så er det ikke så mye vits å kjøle prosessoren bedre. Da trenger du mer "gjennomtrekk" for å få ned temp i kabinettet. Hvis kabinett-temp er < 30C, så har du definitivt potensiale til å kjøle CPU. GlacialTech Igloo 2300 er en rimelig og relativt stille (25dB) vifte. Ellers kan du prøve Molex og andre stille kjølere som ligger rundt/under 20 dB. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Jeg vil også anbefale tåke tvillingen, virker som et godt solid produkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå