Gå til innhold

Øvelseskjøring under sperreperiode?


endrebjo

Anbefalte innlegg

En kamerat av meg uten mopedlapp ble i forgårs tatt mens han var ute og kjørte moped med en bakpå uten hjelm, med bøyd skilt, og med trim. Han forsøkte også å kjøre fra politiet. Han regner da med at han får ca. 2 års utsettelse på sertifikatet + en saftig bot (12 000++ kanskje?).

 

Det jeg da lurer på er om han kan øvelseskjøre med bil i løpet av den perioden, eller om han må vente til han er 20 før han kan øvelseskjøre, og dermed vente til han kanskje er 21 før han greier å ta lappen.

 

BTW, gjett om jeg flirte høyt da jeg hørt historien første gangen. :lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Måtte den idioten aldri få lappen. Å råkjøre med en bakpå som ikke har hjelm er ikke bare uansvarlig, men også livsfarlig for han som satt bakpå. Hvem faen prøver å kjøre fra politiet på en liten moped? Fyren kan ikke være veeeldig lur. Håper han får både bot og husarrest.

Lenke til kommentar
Måtte den idioten aldri få lappen. Å råkjøre med en bakpå som ikke har hjelm er ikke bare uansvarlig, men også livsfarlig for han som satt bakpå. Hvem faen prøver å kjøre fra politiet på en liten moped? Fyren kan ikke være veeeldig lur. Håper han får både bot og husarrest.

5020932[/snapback]

Tar jeg ikke helt feil har han fremdeles, tre uker etter hendelsen, delvis husarrest. :p
Lenke til kommentar
Jeg tok lappen på ca 3 mnd uten å ha kjørt noe fra før, så det burde ikke være så umulig for andre heller.

5020852[/snapback]

Nå er det hvertfall i Rogaland 4 måneders ventetid etter at du har tatt teoriprøven før det i det hele tatt er kapasitet til at du kan ta hovedeksamen, så nå for tiden så er det ikke langt unna.

Lenke til kommentar
Jeg tok lappen på ca 3 mnd uten å ha kjørt noe fra før, så det burde ikke være så umulig for andre heller.

5020852[/snapback]

 

Kommer jo ganske mye an på hvor du kjører opp da! Hvor kjørte du opp? Vil si at 3 mnd. fra første kjøretime til at du har lappen, uten å ha kjørt noe før, virker veeeeeldig utrolig...

Lenke til kommentar

Husker ikke helt om det var 3 eller 3.5 mnd men ikke noe særlig mer. Kjørte opp i Stavanger/Sandnes. Teoriprøven tok jeg nesten med en gang, og med ca 20 timer og 2 timer pr uke skulle det ikke bli så veldig mange måneder. Tror jeg begynte i slutten av september og hadde oppkjøring 22 desember. Bestilte den ca to mnd før. Mulig det er litt lengre ventetid nå, det vet jeg ikke noe om.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Jeg tok lappen på ca 3 mnd uten å ha kjørt noe fra før, så det burde ikke være så umulig for andre heller.

5020852[/snapback]

 

Kommer jo ganske mye an på hvor du kjører opp da! Hvor kjørte du opp? Vil si at 3 mnd. fra første kjøretime til at du har lappen, uten å ha kjørt noe før, virker veeeeeldig utrolig...

5048417[/snapback]

[/quote

ikke umulig det, jeg hadde aldri kjørt før 2 mai kjørte da med mora mi og hadde første kjøretime 19 mai skal ha oppkjøring 6 juli, det blei ca 2 måneder det, fikk kjøretime ofte og bare dobbeltime, no problemo

Lenke til kommentar

En kompis av meg gjorde NØYAKTIG akkurat det samme. Han slapp straff, men hvis han gjorde noe galt igjen ville det få store konsekvenser. "betinget dom" med andre ord. Det gjelder bare å virke hyggelig mot juristen og håpe på det beste.

 

Den var uten trim og bøyd skilt forøvrig.

 

jævla idiot, kjøre fra politiet i 45km/t... må være sykt underholdning å være politi om dagen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...