jaddå Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Tok en liten titt i bios, og la merke til at man kunne stille frekvensen på AGP porten fra og med 66Mhz til 75Mhz. Hvilken effekt har det å justere på dette i forhold til ytelse og clocking av skjermkortet? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Absolutt ingen forskjell. La den stå på 66MHz, så du slipper å svi istykker gfx-kortet. Lenke til kommentar
jaddå Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Takk for input Prøvde å kjøre på 75mhz en stund opplevde blåskjerm en gang, justerte tilbake til 66 og alt går forhåpentligvis som før. leste i en annen post at dette hadde ingen effekt, men ville bare forsikre meg.. Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 leste i en 3dmark tweaking guide at man skulle kjøre agp-porten litt raskere (han anbefalte 72MHz) for å få høyere resultat, men jeg gjør det ikke. Jeg mener at du ikke bør tulle med agp/pci-hastigheter. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Det har svært lite å si for ytelsen frekvensen på AGP. La den stå på standard så lenge du ikke bencher. Testet selv hvor mye AGP-hastigheten hadde å si for ytelsen tidligere i våres, ikke noe å hoppe i taket for altså. Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 133MHz AGP Takker for den linken. Hadde tenkt å teste forskjellen mellom 66 og 75MHz i 3dmark05 med mitt 6800LE, men gidder ikke etter å ha lest dine erfaringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå