Gå til innhold

S-Video til Scart!

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle bruke den 32 tommers Grundig tv'n i stua. Derfor kjøpte jeg meg en 5 meter S-video kabel og en Scart med S-video inngang. Plugga og mekka sammen, stappa i Tv'n og skrudde på. Først ser jeg at bildet er i svart-hvitt og at bildet var veldig urolig. Det med at bildet var urolig fikk jeg ordnet men svart-hvitt bildet får jeg ikke endret. Har et Radeon 9000/9100 IGP Skjermkort i Hp'n min hvis det har noe å si. Hvorfor får jeg ikke farge bilde( instillinger) og hvodan kan jeg få gjort noe med dette?

Ps: Svar som" du har mange skrivefeil" driter vi i å legge inn! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkte jeg skulle bruke den 32 tommers Grundig tv'n i stua. Derfor kjøpte jeg meg en 5 meter S-video kabel og en Scart med S-video inngang. Plugga og mekka sammen, stappa i Tv'n og skrudde på. Først ser jeg at bildet er i svart-hvitt og at bildet var veldig urolig. Det med at bildet var urolig fikk jeg ordnet men svart-hvitt bildet får jeg ikke endret. Har et Radeon 9000/9100 IGP Skjermkort i Hp'n min hvis det har noe å si.  Hvorfor får jeg ikke farge bilde( instillinger) og hvodan kan jeg få gjort noe med dette?

Ps: Svar som" du har mange skrivefeil" driter vi i å legge inn! :thumbup:

5006660[/snapback]

Prøv den andre scartinngangen på tvn, hvis ikke det hjelper så er det nok instillingene på skjermkortet. Se om du finner hvilken region det står på. skift til PAL B eller G.

Håper dette hjelper.

Lenge siden jeg rota med dette. :thumbup:

Lenke til kommentar

Det tomet sa:

Sjekk at SCART-inngangen du bruker står på s-video (på en del TV'er/innganger må dette forandres i innstillinger), evt prøv en annen inngang.

Og gå inn i skjermoppsett på PC'en og sett til PAL (det urolige bildet tyder på at TV-utgangen på PC'en er stilt til NTSC).

Lenke til kommentar
Har merket dette selv til tider. Noen ganger så er det helt fint(farger), mens andre ganger så er det bare sort/hvitt. mens enkelte ganger(sjeldent) så får jeg ikke opp noe bilde på tven :hmm:

Håper også på svar fra noen som vet hva dette kan skyldes! :)

5007208[/snapback]

Jeg kan fint lite om slikt, men to av AV kanalene mine har 2 ekstra 'kanaler' (på en måte).

AV1 = Røde knappen på fjernkontrollen.

AV2 = Grønne knappen på fjernkontrollen.

AV25 = Grønne knappen enda engang.

AV3 = Gule knappen på på fjernkontrollen.

AV35 = Gule knappen enda engang.

AV2 sender i farger, mens AV25 sender i sort/hvit

Og jeg tror det samme med AV3 og AV35 (bruker nesten aldri dem).

Det kan kanskje forklare problemet, at du trykker for mye på den grønne knappen og ender opp på AV25 som er en sort/hvit kanal

:shrug:

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...