jrommen Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Hei! Har nylig fått laptop og har koblet den opp i nettverk sammen med min stasjonære PC. Begge maskinene kjører XP og nettverket fungerer utmerket med krysset kabel. Maskinene fannt hverandre lett, ingen problemer med nettverket. SÅ var det internett da, tok wizarden uten problemer på maskinen jeg sitter på nå (den stasjonære) og valgte altså denne PC`en til å ringe opp med. Når jeg så skulle ta internett wizard på laptopen fikk jeg en feilmelding etter 5 sekunder.. noe sånt som "an error occured, configure network automatically or try again later". Satte så opp TCP/IP med 192.168.0.2 og 192.168.0.3 . Laptopen fannt så internett tilkoblingen, konfigurerte den til og med slik at den ligger nede i hjørnet der den teller oppringingstiden akkurat som på dialup-maskinen. Selv om laptopen altså finner internett tilkoblingen, og teller sekunder, og står "connected to Internet via tele2 on ...." klarer den IKKE å kommunisere med internett på noen som helst slags måte. Internet explorer, mirc eller pinge adresser i dos funker ikke. Noen som kan hjelpe? Hadde satt utrolig stor pris på hjelp! MVH JR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå