t542978 Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Har problemer med å spille av SVCD filmer i Mediaplayer. Filmene er i widescreen, men i mediaplayer blir filmene avspilt i 4:3. Brenner jeg filmene til SVCD-CD og spiller dem av i stasjonær DVD spiller er alt som det skal. Har lagt inn en mpeg2 plugins, men den virker ikke som den skal tydligvis. Noen som har peiling på hvordan jeg får dem avspillt riktig i Windows? Lenke til kommentar
que Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Bruk et DVD-software som f.eks. PowerDVD Lenke til kommentar
Praetorian Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Regner med at filene ikke har 16:9 flags satt så da er det lite du kan gjøre for å få dem til å spille riktig i WMP, de spiller riktignok i rett aspekt her - den bruker mpeg-2 codecene til Intervideo WinDVD 4. Vet ikke om WMP funker like bra aspektmessig dersom man har PowerDVD installert, men man kan jo like gjerne bruke det da. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Bruk BSPlayer. WMP takler ikke så veldig ofte aspect-ratio. Lenke til kommentar
t542978 Skrevet 20. august 2002 Forfatter Del Skrevet 20. august 2002 Prøver PowerDVD XP -men her synes jeg filmen ser "taggete" ut. Ser det særlig på fonten i tekstingen. I stasjonær DVD spiller er filmen tilnærmet like bra som orginal DVD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå