Athlon Power Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Jeg har nå mekka en enkel hjemmeside i frontpage for en bekjent av meg. Domene og 40 mb hotell er i boks og alt er som det skal. Denne bekjente vil ha det slik at når folk søker på visse ord skal siden komme opp i søkemotorene. Hvordan fikser jeg dette??? PS:!!! Var det mange skriveleif her eller Kjekkasser??? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 det vil jeg også. som diskutert her: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...um=61&replies=5 Lenke til kommentar
BBC Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Slik som jeg sa i den forrige tråden også - legg inn meta-tags. Hvis du vil ha siden inn i spesifikke søkekataloger, så oppsøker du de forskjellige sidene. Som oftest har de en link på forsiden (eller i en FAQ) som forteller hvordan du legger til siden. Det finnes også sider som legger til websiden din i mange søkekataloger på en gang, men det er ikke alltid de fungerer tilfredsstillende. Lenke til kommentar
Herr_Dude Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Meta-taggen i header'en på siden din skal beskrive innholdet. Denne kan inneholde flere stikkord for hva siden din inneholder. Syntaksen på meta tagger er: <meta name = "keywords" content = "mange, stikkord, her" /> <meta name = "description" content = "Dette handler siden din om..." /> Mange søkemotorer benytter denne til å katalogisere nettsider. Med tiden vil derfor siden din begynne å dukke opp i søkemotorer dersom disse er riktig. Dersom du er ute etter en mer hurtig måte å dukke opp i søkemotorer koster dette vanligvis penger ( i allefall for komersielle sider ). Du må da gå inn på den aktuelle søkemotoren og registrere siden din, og betale et beløp... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 @Herr_Dude hva vil "med tiden" si? uker/måneder/år? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Quote: Den 2002-08-20 23:18, Athlon Power skrev:PS:!!! Var det mange skriveleif her eller Kjekkasser??? Ikke før denne setningen :wink: Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 21. august 2002 Forfatter Del Skrevet 21. august 2002 Finnes det noen du kan betale for slik at de gjør det for deg??? Slik at siden din kommer opp når man søker på spesielle ord?? Lenke til kommentar
Herr_Dude Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Athlon Power; du kan forsøke å legge siden din inn på open directory http://dmoz.org/add.html. Dette er et frivelig prosjekt som brukes av mange og de største søkemotorene for å finne fram til folks sider på nettet. Da vil nok siden din dukke opp etter noen måneder... GeeZuZz; Jeg vet desverre ikke nøyaktig hvor lang tid det tar dersom ingen andre linker til siden din, men jeg kjenner flere som ikke har gjort noe spesielt og alikavel fått siden sin inn på de store søkemotorene... Opp mot et år tror jeg ikke er et dårlig forslag. Dersom mange linker til siden din går det fortere... Lenke til kommentar
ponke Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Ja, så var det på den igjen ;P Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 21. august 2002 Forfatter Del Skrevet 21. august 2002 Dersom dette er en bedriftsinfo side så betaler han jeg alger den for gledelig sikkert 1000 kroner for å hyre et webfirma som driver emd et til å få den på søkemotorene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå