tøs Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Hei Fikk et skjermkort i posten fra netshop i dag. Det er et POV 6800GT 256Mb kort AGP. Etter å ha satt det inn kommer det ikke noe bilde ut i fra DVI. Når jeg kobler på den analoge kommer det helt skurrete bilde, som fort forsvinner. Jeg har koblet på strømkabel. Esken kortet kom i så brukt ut. Det fulgte med tydelig åpnede cder til drivere og WinDVD. Skulle det ikke vært mer i pakken? Den statiske posen kortet lå i var også open.. Trodde dessuten at det skulle være et lys på skjerkortet, ved hjelp av en diode av en sak. En kompis av meg har dette, men han har 128MB modellen.. Jeg trenger skjermkort, og nå har jo seff netshop stegt for helgen Tips til noe jeg bør prøve ut? hovedkortet er abit NF7s. Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Høres veldig ut som at kortet du har fått har vært i bruk før. Normalt så er alt lukket. Har du prøvd kortet i en annen PC? Prøv det først, før du sender det tilbake til netshop. Lenke til kommentar
tøs Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Har ingen andre PC å prøve det på, men jeg har testet med mitt gamle skjermkort.. Det fungerer fint.. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Har du avinstallert alle driverne til det gamle skjermkortet før du installerte det nye kortet? Endret 14. oktober 2005 av froggyler Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Hadde esken til skjermkortet plast rundt seg? Mitt POV 6800LE hadde tett plast rundt hele esken, så det skal være lett å se om det har vært åpnet.. Avinstallering av gamle drivere og legge inn de nye er en ganske god ja.. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Hei Fikk et skjermkort i posten fra netshop i dag. Det er et POV 6800GT 256Mb kort AGP. Etter å ha satt det inn kommer det ikke noe bilde ut i fra DVI. Når jeg kobler på den analoge kommer det helt skurrete bilde, som fort forsvinner. Jeg har koblet på strømkabel. Esken kortet kom i så brukt ut. Det fulgte med tydelig åpnede cder til drivere og WinDVD. Skulle det ikke vært mer i pakken? Den statiske posen kortet lå i var også open.. Trodde dessuten at det skulle være et lys på skjerkortet, ved hjelp av en diode av en sak. En kompis av meg har dette, men han har 128MB modellen.. Jeg trenger skjermkort, og nå har jo seff netshop stegt for helgen Tips til noe jeg bør prøve ut? hovedkortet er abit NF7s. 5006143[/snapback] Husk at du har nokk strøm også... viktig på slutten på 6xxx serien. De krever en del mere strøm enn de mindre kraftige kortene. Også må du ha ett hovedkort som støtter riktig volt på agp porten. Husk også om du evt hadde klokkeprogramm på det gamle skjermkortet, for da kan det hende at det forvirer kortet ditt.... overklokker det alt for mye enn du vet. Prøv også å legge inn windows på nytt du(går ut fra at du bruker det) Lenke til kommentar
tøs Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 maskinen booter ikke engang.. det vil si, den booter, men det kommmer ikke noe bilde.. Har satt i strøm på kortet ja.. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 1. Er du helt sikker på at du har avinnstallert drivere og programvaren til det gamle skjermkortet? 2. Hvor stor strømforsyning har du? 3. Hvis du har et system med mange disker/utstyr, prøv å start med kun systemdisken og CD-rom tilkoblet. 4. Har du oppgradert BIOS på hovedkortet? 5. Har du resatt CMOS på hovedkortet? Lenke til kommentar
Juke Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Hvorvidt du har fjernet drivere og programvare til det gamle skjermkortet har kun noen betydning i Windows, dvs du skal uansett få bilde fra du skrur på PC'en til Windows starter opp, siden driverne ikke er aktive noe annet sted enn i Windows uansett. Så dersom du ikke får noe bilde selv FØR du kommer inn i Windows, vil jeg si det er noe hardwaremessig som forårsaker problemet. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 (endret) Enig, får du opp BIOS menyen? Endret 15. oktober 2005 av froggyler Lenke til kommentar
tøs Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Når jeg bruker den analoge skjermutgangen får jeg bilde, men dette er HELT umulig å lese. når det gjelder den digitale, får jeg ikke opp noe bilde i det hele tatt. Poweret mitt er på 400W chiftech tror jeg.. Jeg har prøv dette med systemdisk og kun en minnebrikke, og tatt ut alt annet mikkmakk, uten at dette hjalp! side dette kortet virker brukt, tror jeg at jeg sender det tilbake uansett.. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 side dette kortet virker brukt, tror jeg at jeg sender det tilbake uansett.. 5016524[/snapback] Ja, det er nok like greit. Sannsynligvis er det jo kortet som er defekt uansett. Lenke til kommentar
tøs Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 Sendt pakken i posten nå.. Syntes dere det er fair at jeg ber netshop betale meg de 110 kronene det kostet meg å sende kortet? Dette er jo tross alt en kostnad jeg ikke skulle trenge å belastes.. Dette er mer prinsipper enn kronene det står på... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå