Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Error på harddisk: "Harddisken er ikke formatert"

Anbefalte innlegg

Det hele startet med en torrent file (tror jeg, er IKKE sikker).

Jeg skulle laste ned nyeste episode av lost, så klikket internettet mitt. Filen klarte ikke å "resume" etterpå. Stod at filen var skadet. Ok tenkte jeg, sletta filen, ferdig med det problemet. Deretter merket jeg at filer som lå i downloads mappa mi (der jeg la lost bla), ikke fungerte som de skulle. Mp3'er hadde problemer med å spille av i winamp. Hang seg i ett sekund eller 2 før de ville starte.

Plutselig hang hele pc'en seg, ingen reaksjon på noe som helst.

Etterhvert måtte jeg slå av pc'en manuelt. Altså med knappen på kabinettet.

Når den da slo seg på igjen kjører den diskkontroll. Fant et par feil som ble reparert stod det.

Når jeg da prøvde å komme inn på E: (harddisken som er ødelagt) fikk jeg denne beskjeden: "Disketten i stasjon E er ikke formatert. Vil du formatere nå?"

Ingen diskett står i noen steder.

Jeg trykte nei selvfølgelig, har jo ei film mappe på 90gb som jeg gjerne vil få reddet!

Nå henger explorer.exe hver gang jeg kjører noe som har ei fil som ligger på E:, f.eks en mp3 i downloadsmappa. Alt henger seg da.

Noen som har erfart dette tidligere? En måte på å få reddet min film mappe?

Håper på fornuftig svar.

Mvh. Sindr3

Endret av Sindr3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt lignende problemer flere ganger før, i de fleste tilfellene har jeg løst problemet ved å bruke et program som heter SpinRite. Dette kan du lese mer om, samt laste ned en video som viser hvordan programmet fungerer, på www.grc.com.

Programmet koster 89$, da vil du også alltid få de nyeste versionene gratis; Dette er altså en engangs-sum du betaler.

Lenke til kommentar

Et annet alternativ:

Formater disken, men ikke skriv noe som helst til den.

Deretter laster du ned et "finn slettede filer" program. (disc recovery elns)

Så er det bare å finne tilbake de gamle filene dine.

Når du formaterer slettes nemlig ikke data, det er bare indexingen som forsvinner, slik at de ikke kan vises på vanlig måte i windows.

Men som sagt, ikke skriv over dem.

Lenke til kommentar

Virket fornuftig.

Når jeg formaterer, er det noe spesielt jeg da må gjøre?

Jeg booter fra cd'en, trykker format riktig partisjon/harddisk E: og formaterer.

Ingenting blir skrevet over da nei?

Veldig usikker på akkurat dette.

Jeg har og tenkt på "GetDataBack", et program. Men når jeg kjørte dette tok det 16 timer å få indexfilen, var heller ikke sikker på om det funket, så gjør det inatt.

Positiv på flere alternativer. Noe lettere? Regedit fil eller noe? Må jo være et lett "smutthull" jeg kan få til på det her.

Se vedlegg

error.bmp

Takk for svar:)

Endret av Sindr3
Lenke til kommentar
Positiv på flere alternativer. Noe lettere? Regedit fil eller noe? Må jo være et lett "smutthull" jeg kan få til på det her.

Nei, det er ingen snarveier for å få ut dataene, da det mest sansynlig er en del korrupte sektorer på harddisken din. Disse må enten repareres, eller isoleres for at du skal kunne få tilgang til harddisken din.

Lenke til kommentar

Jeg har da lastet ned demo fra disk recovery. Fant filene jeg vil ha tilbake, men når programmet er i demo så får jeg bare flytter filer opp til 64kb.

Noen som har et program med license?

Vær så snill og skriv pm til meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...