Fract Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Hvor er SPDIF utgangen på ferrari 4000 ? Er det i hodetelefon utgangen ? Jeg har prøvd HiFi klubben og komplett.no men ingen har hørt om en slik kabel. Mini jack til enkel rca eller mini jack til toslink. Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en slik dgital kabel ? Ivar Endret 14. oktober 2005 av sir-ivar Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Ja, på bærbare så er alltid SPDIF utgangen integrert med hodetelefon utgangen. Har du optisk utgang, der det lyser rødt når SPDIF er aktivert så trenger du minijack til toslink. Det finner du på expert, elkjøp osv. Lenke til kommentar
SuperChris Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Mini jack til enkel rca eller mini jack til toslink. Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en slik dgital kabel ? 5005901[/snapback] Du trenger bare en vanlig minijack til stereo RCA (rød og hvit), men du bruker bare den hvite pluggen. Gjør samme nytten hos meg.. Minijack til toslink blir umulig siden toslink er optisk kabel.. Lenke til kommentar
crysys Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Minijack til toslink blir umulig siden toslink er optisk kabel.. 5008360[/snapback] HiFi-Klubben selger omformer for slike signal. Koster ca 800kr Lenke til kommentar
kahelg Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 (endret) Kan denne passe? Artikkelnr 32-2087 hos clasohlson EDIT: Ska du omforme det optiske signalet til et vanlig elektrisk signal (RCA) så må du nok ha en omformer av et eller annet slag (dersom det finnes da) Endret 15. oktober 2005 av oski Lenke til kommentar
crysys Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Kan denne passe? Artikkelnr 32-2087 hos clasohlson 5010100[/snapback] Har mine tvil om det. Er det slik at du kan bruke en vanlig minijack til staro rca som SuperChris sa er det ikke mulighet for det i det heletatt. Med minijack-stereoRCA sendnes signalene digitalt, altså via et metall som leder strøm. Kablen du viser til sender optisk, via lys. Med andre ord må du ha optisk sender og mottager, og det må være fiberkabel Lenke til kommentar
Bullseye88 Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Den kabelen det e linket til fungere ihverfall til meg, kan bruke den kontakten til line out og optical out. Hvis du ser et rødt lys inne i kontakten på pc'en så er det bare å kjøpe denne kabelen. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Kanskje vente på hva sir-ivar har og si om dette først før dere begynner å si at den kabelen som er postet bilde av ikke passer? Hvis det er sånn at han har optisk utgang, altså, at det lyser rødt ut av hodetelefon utgangen, så er det den kabelen han skal ha! Dere vet kanskje ikke at mange bærbare har slik utgang? Lenke til kommentar
Fract Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 Er ingen røde lys, så da må det bli mini jack til rca. virker ikke som det er en kabel det er mye av. Hi Fi klubben måtte lage en til meg vist jeg skulle ha. det var ikke noe de hadde. Lenke til kommentar
Bullseye88 Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Det du kan prøve er en helt vanlig mini jack til 2xrca (vanlig stereo) kabel og koble den ene i coaxial inn. (Tror det var den hvite jeg brukte) Dette fungerte helt fint til meg til jeg gikk over til optisk. Lenke til kommentar
Fract Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 Takk for tips, skal prøve det. Ivar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå