S-Blazer Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Som sagt, tittelen sier det meste :/ Problemet: Bilde og lyd fryser etter ca 20 minutter spilling. Dette har ikke skjedd før, kun nylig. Bildet fryser ikke når jeg ser film eller bruker maskinen ellers. Det jeg lurer på er om noen vet om de siste driverne til ATi (6094) muligens ikke er 100% kompatible med WarCraft III ? Var omtrent etter dette at det hele begynnte. Men kan som sagt være annet også. Enden på visa blir jo at jeg lagrer spillet hvert 2 minutt for å ikke miste det jeg har spillt meg frem til, og når bilde fryser, må jeg bare bruke reboot knappen :sad: Litt om mitt oppsett: WinXP Pro XP1700 Micron 256mb*2 DDR PC2100 MSI K7T Pro2 RU (266A) Seagate 80GB / 7200 *2 (ikke raid) SB Live 5.1 ATi Radeon 8500LE (bios fix) @ 275/275 Alle via patcher osv... Regner meg selv om en som kan en del om hardware og software, men her blir jeg litt usikker. Tror ikke det er feil på selve grafikk kortet, da dette får nok med kjøling og kjøres på minimale innstillinger (hvorfor kjøre på full effekt, når man kan kjøre på middels effekt og ikke se så veldig stor forskjell?) Vel... de som tror de har noe vettug å si kan jo poste tips her. Tror ikke jeg er den eneste her med det problemet. Mener jeg så en slik tråd på rage3d sitt forum, men den hadde ikke blitt besvart ordentlig. (bare halveis svar på problemet...) S-Blazer (idag fikk jeg hvite fangere på Civic'en :smile: ) Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Prøvd å klokke ned på skjermkortet? Lenke til kommentar
S-Blazer Skrevet 20. august 2002 Forfatter Del Skrevet 20. august 2002 joda, klokket ned og det hjalp heller ikke så mye :sad: Skal prøve å spille med litt mindre agressive innstillinger imorgen, men tviler på at det hjelper :-/ Men men.... får nå sove på saken. Skal opp tidlig å hente girkasse (hvorfor jeg forteller dette, er et mysterium for meg, jeg blir slik når jeg er trøtt :razz: ) S-Blazer Lenke til kommentar
S-Blazer Skrevet 21. august 2002 Forfatter Del Skrevet 21. august 2002 Har nå funnet svaret på gåten. Det viste seg at jeg i litt alkohol påvirket tilstand (dama sjenka meg...) hadde satt på Fast Command og SDRAM Timing til forholdsvis Enabled og 1T i bios. Hvilke av disse to som var den avgjørende faktoren er jeg ikke 100% sikker på, da jeg satte begge to tilbake til default på likt uten å bruke eliminerings metoden. Kan prøve å finne ut av det en annen gang, men holder en knapp på Fast Command greia. Er de samme symptomene som på maskiner som fryser under jobbing med å lage bilder.(har noen kunder på jobben som klager over nettopp dette problemet..) Moralen på denne visa blir som følger: Data og brus, går. Data og voksen brus, er fy-fy -ShadowBlazer DX- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå