Gå til innhold

Installere spill på filsever?


-KooPa

Anbefalte innlegg

Jeg skal sette opp en ClarkConnect maskin nå, som skal fungere som filserver, mail/http-server og gateway. Skal sikkert bruke den til noe mer også, men det tar vi etter hvert.

Spørsmålet mitt er om jeg kan bruke en pc med windows og installere spill på harddiskene til filserveren. Er dette i det hele tatt mulig og hvis mulig, vil jeg merke noe tap i hastighet ved loading o.l. ?

Litt vanskelig å forklare, men si jeg mapper en harddisk fra filserveren til H: på windows pc'en og installerer spillet som vanlig, bare velger h:\path\ å installere på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Ok. Takk for svarene.

Da må jeg fortsatt sitte med harddisker store nok til å lagre spill og andre ting jeg vil skal gå knirkefritt.

Hadde håpet å kunne hivd ut harddiskene av bruks pc'ene og slengt inn noe flash minne eller noe. Får vurdere å sette harddiskene i et eget kabinett som blir skikkelig støydempet.

Lenke til kommentar

Pass litt på, hvis du vurderer å bruke maskinen til andre ting enn hva clarkconnect i utgangspunktet er laget for, vil du støte på problemer.

Det beste ville kanskje være å velge en annen linux/(BSD) distro, som åpner for alle mulige tjenester?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Pass litt på, hvis du vurderer å bruke maskinen til andre ting enn hva clarkconnect i utgangspunktet er laget for, vil du støte på problemer.

Det beste ville kanskje være å velge en annen linux/(BSD) distro, som åpner for alle mulige tjenester?

5121225[/snapback]

 

CC er en fullt fungerende distro basert på redhat, så skal ikke vøre noe problem. Alt er mulig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Vel, poenget med å bruke en distro som i utgangspunktet er lagd for et formål til noe annet, det faller på sin egen urimelighet.

5150237[/snapback]

 

CC er ikke spesielt laget for kun routing. Med i pakken følger webserver med php og mysql, ftpserver, samba (for deling av filer over windows-nettverk) og mye mer. Ikke fortell meg hva CC kan og ikke kan ;)

Lenke til kommentar

Hehe, naturligvis vi snakker om åpen kildekode. Jeg husker bare fra den tiden jeg testet clarkconnect (må være minst 4 år siden) og den gang slet jeg hardt bare for å installere en gcc kompilator. Så etter den gang har jeg heller valgt å gå andre veien. Finne meg en god og stabil distro til formålet, og så å strippe den ned maksimalt for å møte mine behov.

Lenke til kommentar

Jeg har flere ganger installert spill på filserveren uten problemer.

Dere som sier det ikke fungerer, har dere prøvd det?

 

Loading tiden til spillet og maps vil selvsagt ta et par ganger så lang tid, men så lenge du har minne nok vil du nok ikke få særlig tap i ytelse. Men det vil selvsagt variere etter hvilket spill du vil bruke og hvor mye det leser/skriver til disk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hehe, naturligvis vi snakker om åpen kildekode. Jeg husker bare fra den tiden jeg testet clarkconnect (må være minst 4 år siden) og den gang slet jeg hardt bare for å installere en gcc kompilator. Så etter den gang har jeg heller valgt å gå andre veien. Finne meg en god og stabil distro til formålet, og så å strippe den ned maksimalt for å møte mine behov.

5150943[/snapback]

 

Slit og slit, da jeg la inn CC for en tid tilbake klaska jeg bare inn "apt-get install gcc" i console så var det problemet ute av verden ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...