HGunnerod Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 64 4000+ eller 64x2 4400 Har noen erfaringer med begge typene? Eller har kjørt singel og dual med omtrent samme hastighet? Jeg skal bygge en ny PC. Hovedbruk er spill. Battelfield 2, Halflife 2, Doom osv. Siden jeg jobber med CAD kommer jeg til å kjøre noe rendering som tar i bruk 2 prosessorer men dette er meget skjeldent. Er det ekstra ytelse ved vanlig bruk (mange vinduer opp osv.)? Er 4400 versjonen raskere i spill? Kan noen komme med noen anvbefalinger? Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Singlecore er foreløbig bedre for spill Endret 14. oktober 2005 av avas_2 Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Men de som ser litt lenger frem enn akkurat dagens dato kjøper X2 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Om du kjøper singlecore får du mere ytelse for pengene i spill som ikkje støtter dualcore, men å påstå at singlecore er bedre er bare tull. En 2,2ghz X2 yter like godt som en 2,2hgz singlecore. Men den koster en del mere. Men dersom du jobber endel med Photoshop, videoredigering, dvdripping, mp3-koding, så vil du merke stor forskjell, på en dualcore vil du skjelden eller aldri oppleve PCen som treg, uansett kva du tyner den med. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 på en dualcore vil du skjelden eller aldri oppleve PCen som treg, uansett kva du tyner den med. 5006351[/snapback] Det stemmer ikke helt. Har selv X2 @ 2.53 Ghz og har faktisk opplevd at ikke alt går smooth alltid. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Du kan lese litt om X2-yteslsen sammenlignet med andre posessorer her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå