SimDaDim Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Jeg skal sende stringen $side = "gitar/gitar.inc" til den linken brukeren trykker på. Har skrevet det slik, men dette funker ikke index.php <A href="sider.php?side=gitar/gitar.inc">Gitar</A><br> sider.php include($side); Dere skjønner sikkert hva jeg skal frem til. Altså jeg skal sende stringen gitar/gitar.inc til neste side, og få den siden til å inkludere den banen i siden. Feilmeldingen jeg får er: Notice: Undefined variable: side in c:\programfiler\easyphp1-7\www\lycos\sider1.php on line 3 jeg har sjekka at banen er riktig og slik. Sikekrt noe jeg har skrevet feil. Hvis jeg ikek husker helt feil, så er det vel noe GET komando for dette også? Endret 14. oktober 2005 av SimDaDim Lenke til kommentar
LoS Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 "GET"-kommandoen du snakker om er $_GET-variabelen du bruker for å hente variabler fra urlen. $side blir da $_GET['side']. Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 og hvorfor det ikke funker er for register_globals er av... Hvis du tenkte å spørre om hvorfor også. Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Ah, ok... hvordan skrur jeg det på? i php.ini fila? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Det smarteste du gjør her i verden (innen php forøvrig) er å skrive scripts som er minst mulig avhengig av spesifikke innstillinger i ini-filene. Du bør bruke $_GET['side'] i stedet for $side. Skal du så langt tilbake i versjonene som mulig burde du bruke $HTTP_GET_VARS['side'] eller hva det nå var igjen. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Hør litt på LoS her, bruk alltid nyeste standard. $HTTP_GET_VARS er frarådet, og er heller ikke defalut støtte i php 5. Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 (endret) Ok, tusen takk Men jeg sliter også med at æ, ø, og å ikke vises riktig. Hva kan det være? De blir erstattet med spørsmålstegn ? Jeg bruker cutenews, kan det ha noe med saken å gjøre? Endret 15. oktober 2005 av SimDaDim Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Mulig du bør ta en titt på URLencode. Det kan jo også hjelpe hvis du finner ut hvor overføringen av æøå feiler. Om det er vet utskrift av lenken, eller ved mottak av get-variabler etter at du har trykket på lenken. Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 Ok, takk. Skal ta en titt på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå