Decline Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Decline, jeg har aldri sagt at små barn ikke skal være med på idrett. Men de skal ikke komme å be meg finansiere det, når foreldrene deres kjører en bil til en halv million, og bor i et hus til 3. Jeg har heller ikke sagt at du sa det, jeg påpekte at det ville vært en konsekvens av ditt syn på saken. "Men de skal ikke komme å be meg finansiere det, når foreldrene deres kjører en bil til en halv million, og bor i et hus til 3." Et dårlig underbygget argument. Du tar utgangspunkt i en konkret personlig situasjon, - du skulle ta utgangspunkt i selve saken. Alle har råd til å betale idrett for barna, ikke kom her med ditt sosialistiske likt-for-alle-bullshit. I dag har de aller fleste det ja. Men om barna selv skulle betalt alle utgiftene hadde det nok ikke vært slik! Du aner kanskje ikke hva det koster å sette opp turneringer, kjøpe inn utstyr, leie av baner/anlegg/gymsal osv. ? Jo, det er penger det. Ingenting kommer gratis i dag! Jeg vil si at det er dine innlegg som virker som dårlig formulert mensen-prat. Jeg morer meg over hvordan du gjør alt du kan for å ikke skjønne hva jeg mener. Min mening om det meste du spør på ser du nemmelig i første post. Ja, jeg ser din mening. Men som jeg har sagt 300 ganger så ser jeg ikke problemet med at du blir forstyrret midt i pizzaspisinga di (poor little guy) av barn som vil selge deg lodd. Liker du å bli forstyrret når du slapper av? BF2 og Grandiosa - luksusproblem? Hvor tror du jeg bor? Zimbabwe? Jeg har ikke allverdens tid til å slappe av. Ja for i Zimbabwe sitter alle og slapper av. Om jeg sitter med BF2 og pizza, og noen ringer på døra så åpner jeg døra. Om de selger lodd så kjøper jeg muligens lodd om jeg har penger, og om det går til en god sak. (dvs. ikke til Smiths venner etc.) Du er bare ute etter å kverulere. Synd du er så dårlig til det. Synd du ikke evner å se lengre enn nesetippen din. Jeg prøver kun å få deg til å tenke over dine handlinger og meninger. Hvorfor har du disse meningene? Fins det ikke viktigere ting å sitte å klage på enn noen stakkars loddselgere? Ikke rart det fins så mange FRPere i Norge. Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 ]Okey, la meg si det slik; uansett hva foreldrene deres kjører og hvor de bor, skal ikke jeg finansiere idretten deres. I dag har de aller fleste det ja. Men om barna selv skulle betalt alle utgiftene hadde det nok ikke vært slik! Du aner kanskje ikke hva det koster å sette opp turneringer, kjøpe inn utstyr, leie av baner/anlegg/gymsal osv. ? Jo, det er penger det. Ingenting kommer gratis i dag! Tror du det er en menneskerett å være med på idrett? En joggetur og 30 situps og pushups om dagen holder barna i like fin form. Ja, jeg ser din mening. Men som jeg har sagt 300 ganger så ser jeg ikke problemet med at du blir forstyrret midt i pizzaspisinga di (poor little guy) av barn som vil selge deg lodd. Du er morsom . Først sier du at du skjønner hva jeg mener, for å så å slenge ut en kommentar som den. Om jeg sitter med BF2 og pizza, og noen ringer på døra så åpner jeg døra. Om de selger lodd så kjøper jeg muligens lodd om jeg har penger, og om det går til en god sak. (dvs. ikke til Smiths venner etc.) Spurte jeg noensinne hva du gjør hvis det ringer på døren din? Jeg peker på og ler av RV, og stemmer FRP fra neste valg og til jeg dør. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 (endret) Så lenge du stemmer borgerlig, kommer det bare til å bli flere og flere fotballgutter på døra di. Får ikke klubbene penger fra staten eller kommunen, må de finne dem andre steder. Det er mulig man får et mer kostnadseffektivt samfunn og mer konsum per person uten så harde skatter, men man må jammen styre og ordne mye utenom jobben for å få ting til å gå rundt. Det er kanskje ikke så lett å innse når man sitter hjemme og spiller BF hele kvelden, men hvis man får barn som skal ha privat barnehage, privat skole, private fritidsaktiviteter og så videre, får muligens pipen en annen lyd. Du glemmer også at organisert idrett er mye bedre enn joggeturer og tidenes mest idiotiske øvelse (sit-ups). Ikke bare er det bedre for det sosiale, men er enklere å gjøre jevnlig, mer motiverende og så videre. Jeg peker på og ler av FrP og stemmer RV til vi får et stabilt og moderat styresett i landet. Endret 15. oktober 2005 av trøls Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Finnes ikke noe værre enn folk som IKKE kjøper lodd... *grrr* Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Jeg liker ikke tigging (loddsalg) når det går til inntekt for personlige luksusformål. Allikevel tar jeg det litt med ro; enten åpner jeg døra, sier "Nei takk, og aldri senere heller", eller jeg lar rett og slett vær å åpne døra. En forespursel om å delta på slikt lotteri til inntekt for et eller annet formål er ingenting å lage en krig ut av. Jeg føler at jeg er i en litt heldig situasjon, for jeg ser som oftest hvem det er som ringer på fra der hvor jeg befinner meg i huset, og kan derfor ta meg den frihet å la vær å åpne døra. Ellers vil man jo som regel sjekke om det er venner/kjente. Jeg er forøvrig nådeløs; om det er beste/klasse-kamerater eller totalt fremmede bryr meg ikke, jeg kjøper konsekvent ikke lodd fordi jeg vet at jeg i det lange løp vil tape på det. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Dere som ikke kjøper lodd der ute, dere er KJIPE! selv om min "lodd selgende yrke" er over no ( for lengst ). Så er det ikke noe værre og nedlatende enn å gå rundt å spørre folk om de vil kjøpe lodd og når de i tillegg ikke kan avse noen kroner for noen dumme lodd!! Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 (endret) Du syter over at noen kommer og SPØR DEG(altså, du bestemmer selv om du vil kjøpe eller ikke) om du vil kjøpe lodd? Boo-fucking-hoo. Hvis du ikke liker det så er det bare å si nei, eller evt. siden det irriterer deg så mye så kan du jo skrike "NEI JEG VIL FAEN MEG IKKE KJØPE NOEN JÆVLA LODD!". Dere som ikke kjøper lodd der ute, dere er KJIPE! selv om min "lodd selgende yrke" er over no ( for lengst ). Så er det ikke noe værre og nedlatende enn å gå rundt å spørre folk om de vil kjøpe lodd og når de i tillegg ikke kan avse noen kroner for noen dumme lodd!! 5012149[/snapback] Jeeezus, det må da være opp til folk selv om de skal kjøpe lodd? Hvis det er denne attituden som går rundt om folk som selger lodd(DERE MÅ KJØPE ELLERS SÅ ER DERE DRITTSEKKER-attituden) så forstår jeg nesten trådstarterens irritasjon, selv om jeg forsatt ikke er enig. Som sagt, det er opp til folk, og nettopp derfor burde det ikke være at problem at noen spørr. Selv driter jeg langt opp i idrett og vil aldri falle meg inn å kjøpe et lodd til noe som går til idrett, men jeg tåler at folk spør meg. Endret 15. oktober 2005 av TLZ Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Tror du jeg seriøst hadde lyst til å gå rundt å tigge etter penger lissom? NEI!! Men så er jo det slik at er med på et lag, en eller annen orgasnisajon. Så MÅ du gjøre slikt... Er det så gale å ofre en tier til en stakkars unge som går rundt i pøsregnet i flere timer..? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Tror du jeg seriøst hadde lyst til å gå rundt å tigge etter penger lissom? NEI!! Men så er jo det slik at er med på et lag, en eller annen orgasnisajon. Så MÅ du gjøre slikt... Er det så gale å ofre en tier til en stakkars unge som går rundt i pøsregnet i flere timer..? 5012417[/snapback] Sier ikke at det er så gale, og helt greit at folk støtter det. Men det blir feil å se ned på, eller negativt på folk som ikke gidder å spare noen kroner. Det er tross alt folkets egne penger, blir feil at DU skal drive å moralisere hva ANDRE gjør med sine penger. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Seff er det dems penger og de skal få bruke det til hva de selv har lyst til. Men så er jo det en ting som heter å være GJERRIG!. Tror du seriøst du hadde brukt den 10 på noe viktig?.. Husker kor sinsykt kjipt det var å komme til slike som deg, klissvåt og kald etter å ha gått rundt i timesvis.... Å ja jeg ser ned på slike som deg. Har ikke noe dårlig samvittighet for det overhode. Jeg skal passe godt på så jeg blir aldri slik som deg.. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 (endret) Uff ja, jeg er jævla gjerrig som ikke bryr meg om idrett og heller vil gi til fks. utdanning i u-land. Jeg skal forresten passe på at jeg ikke blir en som deg og respekterer hva folk ønsker å bruke sine penger på. Jeg ser fks ikke ned på det fordi du(dømmer ifra det jeg har lest om deg til nå, mulig jeg tar feil) sannsynligvis vil prioritere ditt lokale idrettslage foran utdanning til uhjelp. Ser du hvor teit du tenker, du tenker at hvis noen ikke støtter DEG så er det automatisk gjerrigknarker. Herregud, husk at det er andre enn deg og din organisasjon. Endret 16. oktober 2005 av TLZ Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 TLZ: Leser du mitt første innlegg, ser du at det ikke bare er loddselgere jeg ikke liker, men systemet de er inne i. Jeg gir forresten verken til idrett eller U-hjelp, men det er en annen sak. Trøls: Jeg sier bare at det ikke er en menneskerett å gå på organisert idrett. CrazyKimmi: Nå koster de 25,- stykket. Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Da jeg gikk på fotball var det hele tiden noe loddsalg eller noe sånt. En gang vi ble sendt på de samme dørene tre ganger i løpet av en måned. I tillegg var det snart leirskole og da var det fram med loddboka igjen. Ikke rart folk blir sure. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Det er noe herlig ironisk over liberalister og høyresidevelgere som mer eller mindre vil regulere retten andre har til å spørre om du vil kjøpe lodd Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 (endret) Hvis du blir så småsint på alle disse loddselgerne(folk som vil ha penger av deg generelt) så hvorfor ikke gå til roten av det ? Dra bort til kirka og si til dem at du ikke vil støtte noen av deres bøssebærere. Dra bort til skolen og si ifra at du gir blanke i deres elevr skal komme og plage deg mens du sitter foran dataen med musen i den ene handa, og pizza-stykket i den andre. Om jeg sitter med BF2 og pizza, og noen ringer på døra så åpner jeg døra. Om de selger lodd så kjøper jeg muligens lodd om jeg har penger, og om det går til en god sak. (dvs. ikke til Smiths venner etc.) Spurte jeg noensinne hva du gjør hvis det ringer på døren din? Spurte vi noen gang om din mening om loddselgere ? Endret 16. oktober 2005 av Ozelot Lenke til kommentar
War Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 (endret) """Faem ta dere idrettsklubber, som lager et slikt fucked-up system som gjør at man skal gå å selge lodd, istedetfor å bare lage et fast årsbeløp man betaler.""" Kjøp loddene selv da, og kast di. Ha har du "ett" beløp i året som du heller ville ha. Endret 16. oktober 2005 av War Lenke til kommentar
Timur Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Jeg har gikk på fotball før, termin-avgiften var da på 7-800 kr, altså 1500 i året ca. I tillegg til det måtte vi ha dugnad av og til og loddsalg en gang i året. Jeg synes det er flott at unge driver med en idrett, i et samfunn hvor vi blir mindre og mindre aktive samtidig som vi spiser mer. Og støtter gjerne opp folk med å kjøpe lodd. Forresten det med at sjangsene er blitt mindre er BS! Det er sant det at loddene er blitt mye dyrere, men det er også sånn at de har færre lodd å selge nå enn før. Jeg synes dette egentlig er mye enklere enn de gangene folk gikk rundt med 2/3 ark med 200 felt tilsammen. Jeg kan skjønne hvis det heller er det at det kommer folk hele tiden, men da er det vel ikke værre enn å henge opp et skilt eller noe? Må unge få lov til å praktisere sin idrett! Lenke til kommentar
Dommedagsprofet Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Du syter over at noen kommer og SPØR DEG(altså, du bestemmer selv om du vil kjøpe eller ikke) om du vil kjøpe lodd? Boo-fucking-hoo. Hvis du ikke liker det så er det bare å si nei, eller evt. siden det irriterer deg så mye så kan du jo skrike "NEI JEG VIL FAEN MEG IKKE KJØPE NOEN JÆVLA LODD!". Dere som ikke kjøper lodd der ute, dere er KJIPE! selv om min "lodd selgende yrke" er over no ( for lengst ). Så er det ikke noe værre og nedlatende enn å gå rundt å spørre folk om de vil kjøpe lodd og når de i tillegg ikke kan avse noen kroner for noen dumme lodd!! 5012149[/snapback] Jeeezus, det må da være opp til folk selv om de skal kjøpe lodd? Hvis det er denne attituden som går rundt om folk som selger lodd(DERE MÅ KJØPE ELLERS SÅ ER DERE DRITTSEKKER-attituden) så forstår jeg nesten trådstarterens irritasjon, selv om jeg forsatt ikke er enig. Som sagt, det er opp til folk, og nettopp derfor burde det ikke være at problem at noen spørr. [...] 5012398[/snapback] Jo, det er faktisk et problem å si nei. Hvorfor? Ta en kikk: Seff er det dems penger og de skal få bruke det til hva de selv har lyst til. Men så er jo det en ting som heter å være GJERRIG!. Tror du seriøst du hadde brukt den 10 på noe viktig?.. Husker kor sinsykt kjipt det var å komme til slike som deg, klissvåt og kald etter å ha gått rundt i timesvis.... Å ja jeg ser ned på slike som deg. Har ikke noe dårlig samvittighet for det overhode. Jeg skal passe godt på så jeg blir aldri slik som deg.. 5012435[/snapback] Det er et slit å gå rundt og selge lodd. Ja, for noen år siden var jeg stadig ute og gikk selv. Når noen først må gå rundt å trygle om penger, er det utrolig kjipt å bli avvist. Folk flest føler med loddselgerne, og kan ikke si nei. Man kan ikke si nei. Er ikke det utspekulert, kanskje? Idrettsforeningene sender rundt små, uskyldige barn (eller ikke fullt så små og uskyldige barn) og de som blir besøkt risikerer å bli sett på som en gjerrigknark og særing hvis en ikke avser en god slump penger. (Ja, totalt blir det en del, og å kjøpe bare ett lodd er i mange tilfeller ikke godt nok.) Kanskje de har en grunn for å ikke være interessert i å støtte den idretten. De blir uansett sett på som urettmessig gjerrige og sure. Økonomisk er ikke loddselging noen krise, men sosialt er det egentlig temmelig utspekulert. Trøls: Jeg sier bare at det ikke er en menneskerett å gå på organisert idrett. 5012853[/snapback] Med grunnlag i det FredricC sier her, vil jeg sette en ny spørsmålsstilling: Må man på død og liv drive organisert idrett? Personlig gjør jeg ikke det om dagen, men det hindrer ikke meg i å trene godt, riktig og ikke minst sosialt. Dessuten kan jeg trene akkurat som jeg vil, og så ofte jeg vil. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Okey, la meg si det slik; uansett hva foreldrene deres kjører og hvor de bor, skal ikke jeg finansiere idretten deres. Og poenget er? Vi vet allerede at DU ikke vil bidra med noe, men jeg lurer kun på hvor pengene skal komme fra. Men det bryr vel ikke du deg om der du sitter og spiller BF2 på pcen og stapper i deg pizza? Tror du det er en menneskerett å være med på idrett? En joggetur og 30 situps og pushups om dagen holder barna i like fin form. Ok, så ditt alternativ til loddsalg er at barna slutter med idrett som fotball, håndball, bandy, friidrett osv.? Godt gjennomtenkt! Idrett burde vært omtrent gratis for alle. Man skal ikke behøve å være rik for å kunne sparke en ball med vennene sine på en bane! Du er morsom smile.gif. Først sier du at du skjønner hva jeg mener, for å så å slenge ut en kommentar som den. Ja? Og? Spurte jeg noensinne hva du gjør hvis det ringer på døren din? Eh, ja det gjorde du smarten: Liker du å bli forstyrret når du slapper av? BF2 og Grandiosa - luksusproblem? Hvor tror du jeg bor? Zimbabwe? Jeg har ikke allverdens tid til å slappe av. Jeg peker på og ler av RV, og stemmer FRP fra neste valg og til jeg dør. Veldig saklig og voksent av deg. Jeg vedder en tier på at du ikke vet hva RV står for, og stemmer FRP fordi du vil ha lavere bensinpriser og færre av "dæm krimmi-nelle innvandrerann". Lenke til kommentar
Decline Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Må man på død og liv drive organisert idrett? Personlig gjør jeg ikke det om dagen, men det hindrer ikke meg i å trene godt, riktig og ikke minst sosialt. Dessuten kan jeg trene akkurat som jeg vil, og så ofte jeg vil. inv_biggrin.gif Selvsagt er det mulig å trene uten å være organisert. Men det er da mye morsommere å spille fotball sammen med venner, spille kamper mot andre lag, osv. - i stedetfor å kun løpe rundt osv? Alenefotball er rævva... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå