Gå til innhold

Tråden for oss som hater lodd og loddselgere.

Anbefalte innlegg

Okey, jeg har selv vært en av stakkarene med en ramse på 20 håndball-lodd som skulle selges innen kvelden var omme, koste hva det koste vil. Slektninger ble utnyttet, småbarnsfamilier ble vekket kl.9 på kvelden og jeg var selv ganske pissed.

Så sluttet jeg på håndball, litt fordi jeg var lei, litt fordi jeg utviklingskurven min var flat som en Cola som hadde stått en åpen en måned i Sahara. Jeg var glad, og fri loddenes tyngede lenker. Det var den gang. Dengang da, alltid når.

Alltid når jeg er opptat, enten det er en runde BF2, eller jeg koser meg med Grandiosa Taco og That 70`s Show, skal det komme en liten drittunge med en pose full av femmere og tiere, og en ramse lodd på armen. Faen ta deg og din helvetes kuk-idrett, tenker jeg, og smiler pent, og sier "nei takk, ikke i dag." Og når man så kjøper ett, hva koster det? 25,- !? Sjangsen for å å i det hele tatt vinne tilbake de kronene er mindre en å spille 5 timer BF2 uten å bli punisha en eneste gang. Det er mulig, men det er faen meg sjeldent. Sjangsen for å vinne en bil er så små, at selv nyere Pc'er har problemer med å regne så små tall.

Og hva gjør man hvis man kjenner de som selger lodd? Altså, virkelig kjenner, ikke naboens stygge drittunge som stammer og lesber, no sir-ree, vi snakker om folk som går i klassen din, og som du henger med daglig. "Nei takk, ikke i dag" går ikke lenger. Ja, jeg kan ta ett da. Ett av hver, forresten, for de går sammen. 50 kroner, da. Ikke en hel formue, men det er da bare en tier mindre enn ukelønna mi? På loddene vinner du ikke noe. Surprise.

Det jeg egentlig vil få frem, er følgende: Hvorfor i helvete skal jeg, mamma og pappa finansiere andres helvetes idrett? Går du på f.eks fotball, kan du faen meg betale det det koster. Ikke kom å lag et system der det koster en hundrings å gå på fotball i et år, og så forplikter du deg til å selge lodd for 10.000 per halvår. Kom faen ikke her og utnytt små barn til å gå med deres lodd, slikt kalles barnearbeid, og er ulovelig i mange land. Og hvorfor skal vi andre betale håndball-jentene? Har de faen ikke nokk sponsorer fra før? Har de det så forjævelig, at de må ta i bruk barnearbeid?

Faen ta dere loddselgere, som dytter driten deres over på andre, betal medlemsskapet deres selv.

Faem ta dere idrettsklubber, som lager et slikt fucked-up system som gjør at man skal gå å selge lodd, istedetfor å bare lage et fast årsbeløp man betaler.

Faen ta håndball-jentene, dere har nokk resurser fra før.

Betal din egen jævla idrett.

Endret av FredericC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er helt enig da, slutta rett å slett på fottball fordi jeg HATER å gå dør til dør å selge ting, verste tingen jeg vet.

De har sikkert dette systemet fordi mange foreldre ikke har råd til å betale for alt sammen av turneringer, buss, utstyr osv.

Så de tenker sikkert hvorfor ikke bare la ungene gjøre jobben så får de en sjanse til å være med på idretten.

Lenke til kommentar
Sjangsen for å vinne en bil er så små, at selv nyere Pc'er har problemer med å regne så små tall.

Står det ikke alltid bak på skrapeloddene hvor mange premier det er per 100 000 lodd? PÅ de loddene jeg har sett har det alltid stått det og jeg ville tro at det er lovpålagt, men jeg vet selvsagt ikke. Er det noen som vet?

Lenke til kommentar
Sjangsen for å vinne en bil er så små, at selv nyere Pc'er har problemer med å regne så små tall.

Står det ikke alltid bak på skrapeloddene hvor mange premier det er per 100 000 lodd? PÅ de loddene jeg har sett har det alltid stått det og jeg ville tro at det er lovpålagt, men jeg vet selvsagt ikke. Er det noen som vet?

5005501[/snapback]

Det er vel egentlig ikke dette det handler om?

Lenke til kommentar

5005501[/snapback]

Det er vel egentlig ikke dette det handler om?

5005513[/snapback]

Hva er det det handler om. For meg virker det som om du er egoistisk og ønsker å forsvare dette persontrekket. Om det er så fælt at noen ringer på døra til foreldrene dine så kan sikkert sette opp en lapp som sier "Jeg støtter ikke andres jævla idrett"

Endret av Snillingen
Lenke til kommentar

Noe av det jeg lærte når jeg gikk på ungdomskolen var å ha mot til å si nei(riktignok nei til narkotika\alkohol osv, men same shit!).

Og hvis du vet at det er naboungen som kommer valsende på døra og skal selge lodd, hvorfor i h****** går du fra en runde BF2 ? :ohmy:

Skjønner deg ikke jeg, si heller "nei, jeg støtter andre ting" og så lukker du døren forsiktig igjen, og slukker lyset i yttergangen(for å vise at her er det ingen hjemme).

Lenke til kommentar

Hmm... har egentlig ikke tenkt noe særlig over dette før. Bor i en gate med veldig mange småbarnsfamilier, så det er stadig noen her også. Er egentlig ganske frekt å dytte utgiftene for sin egen idrettsutøvelse over på andre, og attpåtil forstyrre dem i for eks. middag. (Ja, de kommer som regel rundt middagstid her.)

Lenke til kommentar
Hmm... har egentlig ikke tenkt noe særlig over dette før. Bor i en gate med veldig mange småbarnsfamilier, så det er stadig noen her også. Er egentlig ganske frekt å dytte utgiftene for sin egen idrettsutøvelse over på andre, og attpåtil forstyrre dem i for eks. middag. (Ja, de kommer som regel rundt middagstid her.)

5009317[/snapback]

Ikke sant? Her i gården har begeret rent over.

Lenke til kommentar
Faen ta dere og smile.gif

Hvis dere ikke skjønner problemet, ikke skriv her.

Det kan du gi deg faen på at jeg skal. Om jeg ikke forstår problemet du utlyser er det din jobb å forklare meg det. Så: hva er problemet med at folk selger lodd på døra di? Er det virkelig et så stort problem? Er det ikke heller positivt at man engasjeres for en sak så tidlig?

Om man skal diskutere dette, tror jeg isåfall man må ta det fra et annet utgangspunkt. Det må ses fra loddselgerens synspunkt - ikke kjøperen. Er det rettferdig at barna er de som må gå rundt med loddene, og hvor frivillig og nødvendig er det? For eksempel.

Lenke til kommentar
Faen ta dere og smile.gif

Hvis dere ikke skjønner problemet, ikke skriv her.

Det kan du gi deg faen på at jeg skal. Om jeg ikke forstår problemet du utlyser er det din jobb å forklare meg det. Så: hva er problemet med at folk selger lodd på døra di? Er det virkelig et så stort problem? Er det ikke heller positivt at man engasjeres for en sak så tidlig?

5011228[/snapback]

Vel, det er ikke lodding for de fattige og sultne barna i Afrika det er snakk om akkurat, da.

FredricC forklarte seg ganske bra i første innlegget, forøvrig. Prøv å lese det, du. ;) Hvis du fremdeles ikke skjønner problemstillingen, synes jeg du kan stille ham litt mer spesifikke om spørsmål om hva det er du ikke forstår.

Om man skal diskutere dette, tror jeg isåfall man må ta det fra et annet utgangspunkt. Det må ses fra loddselgerens synspunkt - ikke kjøperen. Er det rettferdig at barna er de som må gå rundt med loddene, og hvor frivillig og nødvendig er det? For eksempel.

5011228[/snapback]

Han nevnte jo det i første innlegg, jo. Lese er noe dritt... :p

Lenke til kommentar

Vel nå har jeg faktisk lest hans første innlegg for lenge siden. Men jeg synes i grunn det var et eneste oppgulp av dårlig formulert mensen-prat.

Han mener tydeligvis at små barn ikke skal få være med på idretter. For det blir jo resultatet om han skulle få det som han vil. Da må foreldrene til barna være rike nok til å kunne finansiere det fullt ut. Istedetfor dagens ordning der man får støtte både fra staten og frivillig støtte gjennom loddsalg etc.

Jeg sier ikke at jeg ikke skjønner problemstillingen - det er heller det at jeg ikke skjønner hva som helt konkret er problemet. Det er heller FredericC som virker å være problemer, som sitter å syter over dette luksusproblemet, - at noen forstyrrer hans BF2 spilling og pizzaspising! WTF?

"Alltid når jeg er opptat, enten det er en runde BF2, eller jeg koser meg med Grandiosa Taco og That 70`s Show, skal det komme en liten drittunge med en pose full av femmere og tiere, og en ramse lodd på armen. Faen ta deg og din helvetes kuk-idrett, tenker jeg, og smiler pent, og sier "nei takk, ikke i dag.""

Lenke til kommentar

Decline, jeg har aldri sagt at små barn ikke skal være med på idrett. Men de skal ikke komme å be meg finansiere det, når foreldrene deres kjører en bil til en halv million, og bor i et hus til 3.

Alle har råd til å betale idrett for barna, ikke kom her med ditt sosialistiske likt-for-alle-bullshit.

Jeg vil si at det er dine innlegg som virker som dårlig formulert mensen-prat. Jeg morer meg over hvordan du gjør alt du kan for å ikke skjønne hva jeg mener. Min mening om det meste du spør på ser du nemmelig i første post.

Liker du å bli forstyrret når du slapper av? BF2 og Grandiosa - luksusproblem? Hvor tror du jeg bor? Zimbabwe? Jeg har ikke allverdens tid til å slappe av.

Du er bare ute etter å kverulere. Synd du er så dårlig til det.

EDIT: Dommedagsprofet og Ole-Johan, takk :)

Endret av FredericC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...