Gå til innhold

bør jeg kjøpe 6800Gt istede fårr 6600GT ?

Sveini89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

POV, Gainward, Asus og andre leverandører baserer kortene sine alle fra brikker levert fra nVidia. Det som skiller dem kan være kjøleløsning, klokkehastighet og bundle som følger med kortet. Hvem produsent du velger blir ofte litt smak og behag. POV har gode kort så bare og handle.

Endret av Chevelle
Lenke til kommentar

Er ikke penger et spørsmål; gå for 6800gt, hvis du absolutt ikke vil ha noe enda badre da... :tease:

off topic:

Hvordan kan alle si at 6800gt er DOBBELT så bra som 6600gt??!!??!! Det har kansje dobbelt så mange pipelines, men yter vel ikke dobbelt så bra?? Jeg og en kompis drev å testet forskjellige benchmarks, (jeg har 6600gt, han har 6800gt), og såklart fikk han bedre resultater, men ikke dobbelt så bra!?!?!

jeeezz...

Lenke til kommentar

Ganske likt ihvertfall... Jeg har MSI P4N-Diamond og han har Asus ett eller annet PREMIUM. Vi har like mye ram o.s.v, eneste forskjellen er at hain kjører 800 mhz ram, og jeg 667 mhz... Men dette skal jo gi han bedre resultat isåfall. Han får ca 1000 poeng mer enn meg i 3d mark 05. litt under 1000 faktisk!

edit: retter skrivefeil som vanlig :p

Endret av Martin-_
Lenke til kommentar

jeg har nå bestilt kortet... =) hurra... :p var 1 igjenn på komplett så jeg lurer på om jeg var kjapp nokk med bestillinga :p og jeg lurte på en ting til bør jeg går får Denne vifta istede for orginalen? har hørt kortet blir meget varmt med orginal vifta... :ermm::hmm:

Edit: Skrivefeil her også :p

Endret av Sveini89
Lenke til kommentar
Martin: Det dem mener med dobbelt så bra er vel at 2 6600gt i sli tilsvarer(på spill som støttes av sli), ca 1 6800gt.

Og da snakker vi 2 gt kort med like mye minne, fra samme produsent? Dette har jeg vanskelig for å tro på gitt. Har du noen tester som beviser dette i praksis? :p

Lenke til kommentar
Martin: Det dem mener med dobbelt så bra er vel at 2 6600gt i sli tilsvarer(på spill som støttes av sli), ca 1 6800gt.

Og da snakker vi 2 gt kort med like mye minne, fra samme produsent? Dette har jeg vanskelig for å tro på gitt. Har du noen tester som beviser dette i praksis? :p

5008685[/snapback]

Et 6800GT yter litt bedre enn 2*6600GT i SLI i de fleste tilfeller. Jeg tenker da på spill og ikke syntetiske tester som 3Dmark 05. Her er en test om du ikke tror meg.

Til trådstarter: Jeg syns du bør være fornøyd med at du kjøpte 6800GT framfor 6600GT. Hadde 6600GT før og gikk over til 6800GT, har ikke angret et sekund.

Eneste som måtte ha vært ulempen med 6800GT er at det er større, og du må passe på at strømforsyningen din er sterk nok. Regner med at det er AGP du har, dersom det er specsen din står i profilen?

Endret av Zipman
Lenke til kommentar

Vel, for det første så heter det "i stedet for", ikke "istede fårr"... Skjønner ikke hvor folk får disse sinnsyke stavelsene fra!

Hmm, såklart, et 6800GT er et betydelig bedre kort enn 6600GT. Men igjen så finnes det kort som gir mye mer value enn et 6800GT. Det billigeste 6800GT kortet koster vel rundt 2400kr, mens dette X800GTO² kortet koster under 2000kr. Det har ytelsen til et X850XT/PE...

Off topic: Mitt Gainward 6600GT GS "GLH" fikk 9044 3DMarks i 3Dmark03, og 3948 3DMarks i 05... 6800GT får 10500/12000 i 03 og ca 4500 i 05...

Endret av Big SturL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...