Rexxar Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Jeg skal gå til anskaffelse av en switch nå, får å både kunne spille med vår andre maskin som står i huset, meng oså for å kunne dele filer. Har ikke skriver på denne, så hvergang jeg skal ha skrevet ut noe, må jeg sende det på mail til meg selv og hente det ut på den andre. Har dere noe forsalg til switcher? 'Prisen skal ligge på ca 200-600kr Vi har en router oppe til deling av internett allerde Lenke til kommentar
norbat Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Hvis du har en ruter der begge pc er koblet til (trådløst eller kablet) så trenger du ingen egen switch. Da skal det holde å sette opp pc'ene slik at de deler filer etc. Lenke til kommentar
Rexxar Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Og da kan man også fesk spille spill i nettverk? Noe spesifikasjoner om hvordan man setter det opp? Er ikke så god på alt dette teknisike med kabler:P Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Det er bare å plugge inn nettverkskablene fra pcene inn i routeren. Men hvis du bare har en port så må du kjøpe en switch. Bruker selv denne og er meget fornøyd. Denne har 8 porter, slik at du kan koble til 7 pcer. Hvis du maks skal bare ha 4 pcer koblet til internett så holder det med denne. Men husk å kjøpe kabler også hvis du ikke har. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Når begge pc'ene er koblet til ruteren, noe du sier de er (trådløst eller med TP-kabel) kan du dele filer og skriver ved å aktivere for dette. Har du XP kan du kjøre "veiviseren": Start->kontrollpanel->nettverksveiviser Ang. spill. Hver pc vil få sin IP-adresse fra ruteren. Jeg har liten erfaring ang. spill på LAN, men regner med at den ene pc'en må invitere den andre pc'n e.l Lenke til kommentar
Rexxar Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 Takk for hjelp! Fungerer bra, det eneste er at jeg får ikke til å dele skriveren. Skal se nærmere på det senere:) Lenke til kommentar
norbat Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Når du har satt opp å dele skriver på den maskinen som har skriveren fysisk tilkoblet må du sette opp den/de andre pc'ene til å bruke denne skriveren. De andre pc'ene: Start -> kontrollpanel -> skrivere og .... -> Legg til skriver -> kryss av for Nettverksskriver eller skriver som er koblet til en annen maskin -> søk evt. skriv adressen selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå