Gå til innhold

PC-kjøp i praksis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da jeg bygget pc før påske, så fungérte alt på første forsøk. Jeg var nok heldig, men også veldig lettet.

Kjernen som sitter i Athlon 64 3700+ er lik den som sitter i toppmodellen Athlon 64 FX-57 - den eneste forskjellen er klokkehastigheten.
Ikke helt korrekt. Kjernene er ikke helt like, men av ulik kavlitét. De beste kjernene blir brukt i f.eks. FX-57. De beste kjernene utvikler mindre varme og er mer stabile. Så det er mer en klokkefrekvensen som skiller kjernene.
Lenke til kommentar

Et par kommentarer;

CPU: Mer info om de forskjellige typene s939 kunne vært gitt

Finnes her (nede akkurat nå)

HDD: Rart (dårlig?) valg, da Seagate taper ytelsestestene så det svir

nVidia drivere: Man kan oppleve tull med optiske drev og nVidias IDE drivere (og det er vell bare det man bruker IDE til?).

Ellers; er dette en "anbefaling av produkter"-sak eller "hvordsan bygge PC"-sak?

Synes det blir litt av begge, noe som gjør den litt rotete (og farget).

Men for all del; Godt tiltak!

Lenke til kommentar

Seagate er kanskje den produsenten i verden med minst feil og reklamsjonssaker på diskene sine.

Og tro meg den dagen du opplever et død disk med viktig informasjon er kanskje det millisekundet så viktig allikevel :)

Dessuten er Seagate en produsent som står sterkt i en hver hardware freaks hjerte :D

Lenke til kommentar
Seagate er kanskje den produsenten i verden med minst feil og reklamsjonssaker på diskene sine.

Og tro meg den dagen du opplever et død disk med viktig informasjon er kanskje det millisekundet så viktig allikevel :)

Dessuten er Seagate en produsent som står sterkt i en hver hardware freaks hjerte :D

5007269[/snapback]

So agreed to.

Tør dere å gå ut med hva hele greia ville ha kommet på prismessig (sånn omtrent)?

edit: jeg opplever ALLTID problemer. Det eneste jeg gjør da, er å holde hodet kaldt, dobbeltsjekke alt og feilsøke med de metodene jeg kommer på, og det løser seg hver gang. Særlig reinstallasjon av Windows hjelper bra til.

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Tror netshop skal kjøre en kampanje på den på 8000 kroner i neste uke....

5007645[/snapback]

For akkurat dette oppsettet? Ikke dårlig...

Uten skjerm og div. annet, javel, men med 3700+, DFI NF4, dyr psu og kabinett, GF 7800GT osv osv - er absolutt et veldig bra kjøp for 8k ;)

edit: ahh, ja, så bra. Passer perfekt overens med at en kompis av meg ville ha meg til å sette sammen en pc-liste for ham i helga :)

8000 kr for dette her er jo helt vilt billig... :ermm:

Med alt det som dere har skrevet om i testen?

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Ved den Seagate diskusjonen må jeg bare si meg enig med Oivind_dahle, Seagarte er utrolig gode disker som er stabile og stille..

Jeg ville nok satt stabilitet foran ytelse hvis det var meg :)

Også har den uendelige Floppy-driven da, Floppy er vel noe man faktisk ikke kan unvære og ha skuffen sin, er altid kjekt og ha ;)

-Ole-

Lenke til kommentar

Flott artikkelserie så langt, men jeg må si jeg reagerer litt på at det er lagt såpass stor vekt på hvilke deler man burde velge. Dette vil gjøre at guiden er "gått ut på dato" om relativt få måneder. Ellers en flott og velskrevet guide!

Lenke til kommentar

Omy: har hatt den siste pc'n jeg kjøpte i 3 år nå snart, og har ALDRI fått bruk for floppy'en. Byggde også pc til alle i familien, 3 brødre, og ingen av de har heller noen gang fått bruk for dette. Men man finner vel sikkert på noe man kan få bruk for på floppy'en, hvis man bare vil :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...