wawa Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Jeg har ikke noe som helst peiling på dette med videokameraer, men kan tenke meg at det er sånn som med andre kategorier av ting det finst ekstremt utvalg i - umulig å velge. Jeg vet heller ikke egentlig hvor mye penger Pappa vil gi til disposisjon, men kan tenke meg at 4-5000 er minimum. Så, jeg hadde håpet at det var noen smarte folk her på forumet som kunne hjelpe meg å spare enormt mye tid i å sette meg inn i kameraer, lese tester etc? For det er jeg ekstremt lei av når det gjelder andre duppedings-innkjøp... Eneste jeg vet er vel egentlig at det kanskje helst burde være lite og lett å ta med siden jeg skal reise verden rundt... Noen som kan anbefale noen kameraer til verden-rundt-reise? (dere kan gjerne linke til tester hvis dere vil det også, men ønsker ordentlige tips fra folk på forumet som kan) Meget takknemlig for feedback Lenke til kommentar
wawa Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Herregud, NOEN må da ha NOE å si??! Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 4-5000kr minimum? Kva er maksimum? Det har vore ein del trådar om kamera i prisklassen 3-7000kr, so om du søker litt finn du sikkert noko. Det er ikkje alle som har vorte svart på, men du finn sikkert noko info, om du leiter. Vanlege kamera som vert nemnt, er Sony DCR-HC22/42 og billege 3CCD-kamera frå Panasonic. Lenke til kommentar
mediamulti Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Har hatt meg ein rundtur med mitt trv320E (digital8) kamera og mine annbefalinger må bli: Lite kvalitets DV kamera (du får storsett hva du betaler for) Stor batterikapasitet, kjøp minst ett av de største orginale batteriene. Kjøp regntrekk/pose, det hadde ikke jeg og savnet det stort. Kjøp vidvinkel så får du med alle rundt bålet Hvis du får plass ett eller annet form for stativ. Lykke til, og pass alltid på å ha minst 2 tomme kasseter til ehver tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå