Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Er det noen negative sider med enkelskjerne V x2? Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Selvfølgelig når de utvikler dobbelkjerne spill, prog osv. kommer x2 til å ha en fordel,men om det er verd å slenge inn en tusenlapp ekstra for en bob-bob cpu som kommer til å være utdatert til januar - februar.?? Kommer nye dobbelkjerner til neste år som yter bedre. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Er det noen negative sider med enkelskjerne V x2? 5054896[/snapback] ikke i mine øyne. X2 er dårlig utnytta enda i spill, og det kan ta tid føre støtta blir såpass bra at det forsvarer prisen, så da er det i mine lyne bedre å vente å se hva som skjer. M2 (eller hva nå den heter) som kommer til neste år skal jo være ganske rå... Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 Forresten skal kjøpe kabinett idag eller i morgen, liker veldig godt Lian Li (Watercooling case). Skal det bestilles? Vurderer å skifte psu til enten ocz modstream 520W eller ocz powerstream 520W Er det noen viktig forskjell på ocz'ene, og er Mist 500W'en like god bedre? *(Muligens litt off-topic, men la gå)* *(der himler dere sikkert med øynene og tenker, "herregud for en noob, kan han ikke få ut fingern' og bestille " ) Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Er det noen negative sider med enkelskjerne V x2? 5054896[/snapback] Jepp, det er noen spill som sliter med å legge spill-prosessen kun på den ene core'n. Dette kan fikses manuellt evt med en plugin til windows, evt med patcher til spillet. Uten dette blir ytelsen på spillet elendig... Har desverre ingen referanser. Ok cpu + 1 gtx + bra 20" skjerm hørtes smart ut Personlig - ettersom jeg faktisk multitasker en god del - så hadde Ok cpu betydd Amd x2 3800+ overklokket Amd x2 3800+ ligger i utgangspunktet ytelsesmessig på samme nivå som 3500+ Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) *snip*Vurderer å skifte psu til enten ocz modstream 520W eller ocz powerstream 520W Er det noen viktig forskjell på ocz'ene, og er Mist 500W'en like god bedre? *snip* 5058138[/snapback] Leste en tråd hvor man argumenterte for hvem av disse tre PSU'ene som er best. Finner ikke tråden akkurat nå, men leter... [edit] Jaja, jeg finner den ikke, men OCZ sin MOD òg Power-stream fikk en smekk på fingrende fordi de ikke leverte iht standard som de var oppgitt for (leverte over 18A på hver 12V rail, samlet W mindre enn oppgitt og da "mer" mindre enn det vanlige, etc..) Slik jeg skjønte det kom Powerstream 520W og MIST 500W ut som vinnere.. [/edit] Amd x2 3800+ ligger i utgangspunktet ytelsesmessig på samme nivå som 3500+ 5058278[/snapback] Har du en referanse på den? Synes det er litt for utrolig at en 2.0GHz = 2.2GHz (mtp at ytelsen på DC ligger stabilt på 50%)... Endret 25. oktober 2005 av daniel_984 Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 modstreamen er en god psu, den er stillegående, leverer grei spenning og ser bra ut. desverre så har den bare 63% virkningsgrad fordi den er bygd på en litt annen måte enn de andre som jeg har nevnt under her. men alle psuer lyver på tall til en hvis grad, så du bør først finne ditt prisnivå, og så gå ut derifra. powerstreamen er en av de beste på markedet om dagen, og misten er et bra alternativ. hiperen er også ganske god, men støyer noe mer en de to andre. dersom du ønsker å lese litt så er det diskutert litt psu i den store DFI tråden. rundt side 120-130 tror jeg. Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Takk Spirre! det var den tråden jeg leita etter! Men ble ikke konklusjonen: Modstream->MIST->Powerstream? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 jo sånn ca. hiperen sklir vel inn rundt misten tenker jeg. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Nå ser du ut som om Alternativ 2 vinner... Er det noe siste ting og tang jeg kan legge til? Angående skjermkort, i lys av denne artikkelen, hvor 7800GTX kommer med 256mb mer minne. Er den verdt å vente på? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 neppe. les i tråden som omhandler det temaet, så får du bedre forklart hvorfor. Lenke til kommentar
Saint AS Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 ja kjøp alternativ 2, fet ram , fett skjermkort (IKKE KJØP 2 STK). jeg klarer meg fint med min amd barton 2500+ @ 3200 + speed da men.. pcn er kansje verdt 1,5 k. og jeg klarer å kjøre half life 2 @ 1024 med alt på medium. slå den dere! Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) jeg kjørte HL2 på max grafikk jeg med 1gb ram, en 2400+ @ 2,4ghz og et overklokka 9800pro men, du trådstarter, hva blir det til? skal du ta mit fornuftige valg eller skal du gå for et penisforlengeroppsett? :D Endret 26. oktober 2005 av Spirre Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 jeg kjørte HL2 på max grafikk jeg med 1gb ram, en 2400+ @ 2,4ghz og et overklokka 9800pro men, du trådstarter, hva blir det til? skal du ta mit fornuftige valg eller skal du gå for et penisforlengeroppsett? :D 5063856[/snapback] Jeg går nok for GTX'en (ikke sli) med en god 19-20" skjerm (+alt det andre da (ALt.2)) Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Oi leste denne testen av Asus GTX'en, at det bare støttet SLI med et Asus hovedkort. Stemmer dette? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 skal vel gå greit med to forskjellige kort så lenge det e samme brikke (dvs GTX), men kan jo hende at det er noe som bugger med bruk av annet okrt sammen med sus kortet. uansett, hvem har planer om å kjøre 2 forskjellige kort i sli da? jeg skal definitivt ha to like kort om jeg noengang kjøper sli. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 Har nå vurdert an situasjonen, og funnet ut at jeg venter til x1800xt og crossfire er ute. Beklager for den tiden dere har mistet pga denne tråden, vil enten "gjennopplive" denne eller starte ny tråd når den tid kommer. *Beklage* (noen ganger skulle jeg ønske at teknologien gikk litt saktere) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå