Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du skal ha en råå gamer pc er SLI et kupp. Det er det som gir mest fps for penga! Du vil få mellom 80-120% mer fps i spill som støtter dette. Det er rundt 150 spill som støtter det og det blir bare flere. Heller en gammel dritt prosessor og SLI en en FX cpu og uten SLI!  :w00t:

5014810[/snapback]

Sorry at jeg sier det rett ut men du har ca 0% peiling. SLI et "kupp" hvor du trenger +150 - 200 watt på PSUen, får MAKS 80% mer fps i spill og TROR DU EN GAMMEL DRITT PROSESSOR KAN DRA TO 7800GTX?

Tror du har misforstått noe.

Lenke til kommentar
En x2 er totalt ubrukelig med mer eller mindre du kjøre ørrten spill, noen par tunge programmer samtidig.

5048263[/snapback]

Tull! At en x2 ikke gir noe økning mot en singlecore akkuart nå er riktig, men om noen måneder vil jeg tro at det er en del spill som støtter dc. Og, du taper ikke noe på å velge en x2 mot en singlecore (SD eller Venice) på samme frekvens, så hvorfor ikke velge det? Og om du en gang skal kjøre et program i bakgrunnen så vil ikke spille lagge...!!

Lenke til kommentar

Skal du rett og slett ha den råeste ytelsen til 20 000 kr inkl skjerm ville jeg lagt mellom 4000-7000 i en GOD skjerm. Hva er vitsen med sjuk grafikk hvis du ikke kan nyte den?

Her er oppsettet jeg ville valgt for en 14-16 tusen.

ASUS A8N32-SLI Deluxe 1680,-

AMD Athlon 64 4000+ 2939,-

Point Of View GeForce 7800 GT 2912,-

Corsair TWINX2048-3500LLPRO 2919,-

MIST 500W 895,-

Lian Li PC-6070B Scand 1495,-

Zalman CNPS7000B-Cu 262,-

Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA 914,-

Totalt 14016,-, blir kanskje 15000,- hvis man bestiller alle delene fra samme webshop + frakt og gebyrer da har du 5000 igjen til skjerm, tastatur, mus, headset, høyttalere eller hva det måtte være. Her får du en prosessor som tilsvarer en FX55 med 200mhz klokking som går LETT med den kjøleren (burde være stabil på fx57 hastigheter), et rått skjermkort som ligger ca 5 fps under GTX versjonen, et eksklusivt kabinett og god plass på harddisken. Alt dette vil gi enorm ytelse i spill og vil være meget stille.

Som skjerm kunne du kanskje vurdert å kline til med en NEC 20,1" LCD MultiSync 2080UX+BK, ukens tilbud på Netshop.

Lykke til med ny pc, men for all del ikke kast bort tusenlapp på tusenlapp på en FX du kan få til under halv pris.

Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde at penger til en fx hadde jeg gått for fx57, fx55 er jo gammal.

Men som andre sier, det koster nok mer enn det smaker, dog jeg skal ikke nekte for det hadde smakt godt ;)

Hva med en x2 4400 eller x2 4800 den er jo ca. samme pris som fx 55 og jeg tror en x2 4800 er mere verdt penga

Lenke til kommentar

Til gaming og til de fleste ting ville en dual core prosessor være bortkastet penger i spillverdenen. Spill støtter nemelig ikke dual core, og veldig mange programmer gjør ikke det heller. Så du vil få ca 3500+/3700+ prosessorkraft i spilling. Men tror det er slik at det jobbes slik drivere får støtte for dual core (30% økning elns). Men i disse tider eller en stund inn i fremtiden ville jeg IKKE sattset på dual core. Det mest fornuftige å kjøpe er en 4000+ og en rååkjøler.

Har ikke giddet å lese alle poster, så det kan hende jeg sier andre har sagt før! :innocent:

Hvis du vil få skikkelig kan du kjøpe en vapochill fasekjøling og en 4000+, som koster tilsammen 8000. Klokke laaaaaangt forbi fx57 og til under prisen av den.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Til gaming og til de fleste ting ville en dual core prosessor være bortkastet penger i spillverdenen. Spill støtter nemelig ikke dual core, og veldig mange programmer gjør ikke det heller. Så du vil få ca 3500+/3700+ prosessorkraft i spilling. Men tror det er slik at det jobbes slik drivere får støtte for dual core (30% økning elns). Men i disse tider eller en stund inn i fremtiden ville jeg IKKE sattset på dual core. Det mest fornuftige å kjøpe er en 4000+ og en rååkjøler.

Har ikke giddet å lese alle poster, så det kan hende jeg sier andre har sagt før! :innocent:

Hvis du vil få skikkelig kan du kjøpe en vapochill fasekjøling og en 4000+, som koster tilsammen 8000. Klokke laaaaaangt forbi fx57 og til under prisen av den.

5049836[/snapback]

Quoter meg selv:

En x2 er totalt ubrukelig med mer eller mindre du kjøre ørrten spill, noen par tunge programmer samtidig.

5048263[/snapback]

Tull! At en x2 ikke gir noe økning mot en singlecore akkuart nå er riktig, men om noen måneder vil jeg tro at det er en del spill som støtter dc. Og, du taper ikke noe på å velge en x2 mot en singlecore (SD eller Venice) på samme frekvens, så hvorfor ikke velge det? Og om du en gang skal kjøre et program i bakgrunnen så vil ikke spille lagge...!!

5049262[/snapback]

Så fremt at han skal ha pc'n lenger enn et halvt år, vil jeg si at dc er det beste valget! Husk! -Den og kan klokkes...

Lenke til kommentar
Hva er en god X2 prosessor??

5049657[/snapback]

ein god x2 prossesor er ein god dobbeltkjerne prossesor :p

som foreksempel: AMD Athlon 64 X2 4400+

Link:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309862&cks=SPC

5049753[/snapback]

Alså med det spørsmålet mente jeg, hva er en god X2 prosessor (litt dårlig formulert), altså forslag til en X2 prosessor?:)

Lenke til kommentar

Eneste jeg er enig med Managhead er at Amd er tingen. Og ja det kommer til å bli mer og mer bruk for x2 prossessorer, men disse som er ute markedet nå kommer til å bli ,vel for å si det mildt, rævkjørt av neste generasjon som kommer til neste år. Så derfor vil jeg mene at det er bedre han sparer de pengene og kjøper seg en skikkelig x2 prossessor til neste år eller enda seinere. Ikke vits i å lange ut penger for noe som ikke er såååå ufattelig bra enda. Men så langt vil jeg sammenligne x2 med xp 64,ingen støtte whatsomofoever for spill, programmer. :(

Satt selv elnge å vurderte om jeg skulle ha x2 eller om jeg skulle kjøpe 3700+. Det ble 3700+, og jeg har absolutt ingen anger på det valget. Har forresten klokket den opp til 2,5 ghz med en passive kjøler. Tempen ligger på 33 idle, og 41 load. Husk at jeg og kan sette en 12cm vifte på den, da blir den enda kaldere.... :w00t:

Endret av Lolliken
Lenke til kommentar

Folkens, ikke la dette bli en diskusjon om hva som er best av en enslig robust cpu vs X2. Trådstarter vil ha en topp spillemaskin innenfor ca kr 20000,-. Det blir derfor litt dumt å anbefale X2 - han bør heller prioritere enten grafikkort i SLI eller en skikkelig god skjerm, evt. begge deler hvis han har råd til det. Han har neppe bruk for X2.

Lenke til kommentar

er enig med Radial, X2 er ikke verdt pengene den koster når den skal brukes til spilling, og M2 kommer til neste år. nå er det jo ikke sikkert at den er brukbar til spill med det første heller, men den tid den sorg ;)

kjøp heller en 3700+ eller en 4000+ nå, får sikkert mange fine penger for den til neste år

Lenke til kommentar
Eneste jeg er enig med Managhead er at Amd er tingen. Og ja det kommer til å bli mer og mer bruk for x2 prossessorer, men disse som er ute markedet nå kommer til å bli ,vel for å si det mildt, rævkjørt av neste generasjon som kommer til neste år. Så derfor vil jeg mene at det er bedre han sparer de pengene og kjøper seg en skikkelig x2 prossessor til neste år eller enda seinere. Ikke vits i å lange ut penger for noe som ikke er såååå ufattelig bra enda. Men så langt vil jeg sammenligne x2 med xp 64,ingen støtte whatsomofoever for spill, programmer. :(

Satt selv elnge å vurderte om jeg skulle ha x2 eller om jeg skulle kjøpe 3700+. Det ble 3700+, og jeg har absolutt ingen anger på det valget. Har forresten klokket den opp til 2,5 ghz med en passive kjøler. Tempen ligger på 33 idle, og 41 load. Husk at jeg og kan sette en 12cm vifte på den, da blir den enda kaldere.... :w00t:

5051207[/snapback]

er enig med Radial, X2 er ikke verdt pengene den koster når den skal brukes til spilling, og M2 kommer til neste år. nå er det jo ikke sikkert at den er brukbar til spill med det første heller, men den tid den sorg ;)

kjøp heller en 3700+ eller en 4000+ nå, får sikkert mange fine penger for den til neste år

5051404[/snapback]

Takk for den gutta!

Det blir nok en 4000+, og heller en god skjerm på meg::)

*Prøver å mekke opp noen sponsor avtaler med mamsen om papsen* :cool:

Lenke til kommentar
Er det noen spesiell forskjell på en x2 og en 4000+ i spill?

5053765[/snapback]

Ikke så mye nå. Men ATI har tenkt å gjøre slik at skjermkortene drar mer nytte av dobbeltkjerne prosessorer. Og de nyeste Forceware driverne fra nvidia skal visstnok ha 15% bedre ytelse i HL2 og Far Cry om man kjører dobbeltkjerne.

Videre skal systemer med dobbelkjerne-prosessorer merke en ytelsesøkning med disse drivere - ifølge Nvidia inntil 15% i Half-Life 2 og Far Cry.
Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...