Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skal endelig bygge en ny pc og budsjettet ligger på ca. 20 000.-

Den skal hovedsaklig brukes til spill og senere skal den klokkes.

Har laget denne handlelisten.

Som dere sikkert ser mangler jeg skjermkort, det kan sikkert dere hjelpe meg med, er usikker på om jeg skal vente på Ati kortene eller bare kjøpe et nVidia 7800*** kort.

Forresten skal jeg vente til noen HK med Crossfire kommer ut (eller har det kommet ut allerede)?

På forhånd takk!

Spør hvis manglende informasjon:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er ikkje komt så veldig mangen kort med crossfire nei, vent litt, og ta toppkortet til ATI, som skulle slå GTX

har du skjerm?

og ang.cpu, fx'en er altfor dyr i forhold til pris.

ram'en er toppers :D

ville tatt raptoren ja som jeg ser du har gjort

harddisk:

http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6966

skjerm:

http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=14656

eller dell 20"

dette skulle vel hjelpe deg litt!! :p

Lenke til kommentar

Er enig med han oppforbi, FX'en er ikke verdt pengene. Kjøp heller en AMD 3700+, ilag med en god kjøler som egner seg for klokking senere. Og WD Raptor ville jeg ikke investert i, kjøp heller en god og stor 7200rpm disk. Raptor er ganske oppskrytt, ytelsesforskjell er på mange områder knapt merkbar i praksis. Hadde en Raptor disk tidligere, som jeg solgte siden jeg var rimelig misfornøyd ang ytelse vs pris.

Lenke til kommentar
Enig med drugis angående CPU, bytt til 4000+ den koster 3000 ca, så putter du heller et par tusenlapper i vannkjøling.

Ellers ville jeg valgt 7800GTX skjermkort ihvertfall hvis delene skal handles nå.

5004921[/snapback]

jo men delena skal handlest om ei stund nor dei nye crossfire korta kommer! :)

Lenke til kommentar

en 4000+ er jo egentlig en FX53 alikevel (akkurat samme specs) så det er like greit å ta en sånn.

anyway, jeg hadde vurdert asus a8n sli32. eller sli premium. eventuelt dfi sli dr expert. vanlig dfi sli dr har folk alt for mye problemer med at det er verdt å satse på

Lenke til kommentar
en 4000+ er jo egentlig en FX53 alikevel (akkurat samme specs) så det er like greit å ta en sånn.

anyway, jeg hadde vurdert asus a8n sli32. eller sli premium. eventuelt dfi sli dr expert. vanlig dfi sli dr har folk alt for mye problemer med at det er verdt å satse på

5005005[/snapback]

ville ha ventet og sitt kva slags hovedkort som kom i crossfire før jeg handlet.

kanskje det kommer enda bedre kort?? :p

Lenke til kommentar

Kan godt anbefale fx-55 prosessoren og OCZ minne. Dyrt? JA! Men er verdt hver ei krone! Men så er jo varme noe fx prosessoren har masser av, så noe bedre kjøling en vifter er kjekt å ha. Hvorfor ikke fx 57, eller vente til over nyttår for fx59?

Men er du villig å betale over 20lapper for et datasystem? Mitt svar er vertfall, ja - ytelse er alt :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...