Gå til innhold

Demo av X-Fi


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Har lest en del tråder angående vårt nye lydkort, X-Fi, her inne og det virker som de aller fleste er storfornøyde, og det er bra! Mange lurer på hvordan det låter, hvilke egenskaper det har og om det er verdt å bruke penger på.

 

Jeg har tenkt å stille opp med en demo-PC, med X-Fi naturligvis, i en butikk i Oslo-området, slik at dere kan få muligheten til å høre på lyden. Kommer til å demonstrere Battlefield 2 (på Ultra High Sound Quality selvsagt!) på både et 5.1-sett og med headset slik at dere får hørt surroundeffekten. Har også Far Cry og Painkiller, om det skulle være av interesse.

 

Det jeg trenger å vite, er om dette er interessant for noen av dere. Jeg skal prøve å få med en butikk på en slags "lukket kveldsåpning" og kanskje bestille en pizza eller tre, avhengig av hvor mange som melder sin interesse.

 

For de av dere som er interesserte, skriv det gjerne i denne tråden, så kommer jeg tilbake til tid og sted om/når det er nok interesse.

 

Mvh Ronny

 

Field Sales Executive, Creative Labs

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm... Jeg tror Hardware.no bør starte et certifiserings program for forhandlere/butikker/leverandører som vil annonsere på forumet. Slik at vi som brukere kan være 100% trygge på at det er genuin informasjon som kommer.

 

Nå ser jeg ikke noe som skulle være "lurerier" i denne tråden, men en så stor organisasjon som Creative er, så skulle man tro at en slik idee ville vært gjennomført med en butikk i tankene og alt på plass før man henvender seg til sluttbruker. Selv om det bare er en meningsmåling.

 

Tiltaket er i aller høyeste grad spenende, men for fremtiden håper jeg vi kan identifisere dere i bransjen bedre. Så det ikke skulle være noe tvil.

 

Digital Impuls har store fine lokaler. De ville jeg henvendt meg til.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Hmmm... Jeg tror Hardware.no bør starte et certifiserings program for forhandlere/butikker/leverandører som vil annonsere på forumet. Slik at vi som brukere kan være 100% trygge på at det er genuin informasjon som kommer.

 

Nå ser jeg ikke noe som skulle være "lurerier" i denne tråden, men en så stor organisasjon som Creative er, så skulle man tro at en slik idee ville vært gjennomført med en butikk i tankene og alt på plass før man henvender seg til sluttbruker. Selv om det bare er en meningsmåling.

 

Tiltaket er i aller høyeste grad spenende, men for fremtiden håper jeg vi kan identifisere dere i bransjen bedre. Så det ikke skulle være noe tvil.

 

Digital Impuls har store fine lokaler. De ville jeg henvendt meg til.

 

AKIRA

5004778[/snapback]

 

Hei AKIRA,

 

som du nevner så er dette i første omgang kun en meningsmåling. I og med at det er første gang jeg henvender meg til en kanal som HW.no, så er det vanskelig å spå hvor mange som kunne vært interessert i et slikt arrangement. Hadde jeg annonsert tid og sted på forhånd, og det plutselig stod 500 mennesker utenfor butikkdørene, så hadde ting stilt seg annerledes... ;)

Lenke til kommentar

Jeg er med, er jo hobbymusiker så dette kan være interresant for meg selv om jeg ikke spiller.

 

Til Ronny_CREATIVE : så kan ikke dere ha noe om musikkproduksjon der også, vet dere har et eget merke for sånt men jeg skulle gjerne likt å få sett utstyret deres prøvd med musikkapplikasjoner også. F.eks ASIO støttten osv.

Lenke til kommentar

Bra tiltak :thumbup: Men det hadde kanskje vært en ide og hatt noe å sammenligne med? Sett opp en pc til med et Audigy 2 (Value) kort ved siden av med samme høyttalere og headset slik kan høre forskjell.

 

Jeg mener, det har jo egentlig ingen stor verdi å komme ned å høre på et bra lydkort når en ikke har noe å sammenligne med. Alle kommer sikkert til å synes det er fet lyd når de bare får høre X-Fi og ikke noe annet.

 

Edit: Det kunne vært moro og hørt akkurat HVOR mye bedre lyden er blitt i forhold til forhold til forgjengern :)

PS: Kommer jeg hvis jeg har tid, og tar med headsettet mitt ;)

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar

Jeg kunne kansje møtt opp på noe slikt for å se om jeg kan bekrefte teorien min om at X-Fi er waste of money, så skriv meg på lista.

 

Ta med en del spilltitler som bruker EAX og EAX2 også, og ikke bare titler som bruker EAX advanced HD/EAX 5.

Og kort både med og uten X-RAM slik at det blir muligheter for å sammenligne lydopplevelsen av normal versjon vs F47al1ty Xtreme gamer versjonen.

 

Never forget.

/bitter og trist

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Ble vel ikke noe av dette...

5058187[/snapback]

 

 

Hei igjen!

 

Jeg har ikke glemt dere, men problemet er at PC'n er utilgjengelig en liten periode nå, da den brukes i andre demo-sammenhenger. Men jeg har vært i kontakt med Digital Impuls og de er villige til å stille med lokaler. Jeg skal prøve å få det til i løpet av uka etter neste uke! Kommer nærmere tilbake til dato, og jeg skal sørge for at dere har en ukes varsel i det minste. :)

 

Håper det fortsatt er interesse!

 

Mvh Ronny

 

Field Sales Executive, Creative

Lenke til kommentar
Så det blir kun en maskin tilgjengelig?

Hvordan skal vi da kunne sammenligne lyden med andre lydkort og de forskjellige X-FI kortene?

5093437[/snapback]

 

Jeg har dessverre ingen mulighet til å ta med meg en rekke andre PC'r, rett og slett fordi jeg ikke har noen andre, bortsett fra en bærbar PC.

 

Det jeg kommer til å stille med er:

 

1stk PC med X-Fi Elite Pro

Battlefield 2

Far Cry

Painkiller

Høyttalersett - ProGamer G500

Headsett

 

De som har individuelle ønsker om sammenligning, andre spill, headsett osv, må nesten stille med dette selv. Håper på forståelse for dette. Når det gjelder ASIO, som også var et ønske, så er min kompetanse på dette feltet, relativt begredelig. Men for de av dere som har peiling, så er det fritt frem for å teste ut på eget initiativ. :)

 

Mvh Ronny, Creative

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...