Cocytor Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Jeg skal kjøpe meg bærbar.En Netshop 259. Link til test. Denne har bare D-SUB tilkopling til ekstern skjerm og ikke DVI. Hva betyr dette? Vil den f.eks ikke kunne koples på en moderne LCDskjerm eller en flatskjermTV? Kan noen si noen fornuftige ord om dette? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Det er helt normalt at laptops kun har D-SUB til ekstern skjerm. Tror det er først nå noen få begynner å komme med ekstern DVI utgang. De fleste LCD skjermer har både D-SUB og DVI inngang, samt at har den kun DVI inngang kan man bruke en D-SUB-DVI overgang(liten sak som følger med mange skjermkort og skjermer) Lenke til kommentar
Cocytor Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Ok, takk for det. Er det stor forskjell i bildekvalitet? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Det er litt avhengig av skjermen og ant. skjermkort, men på en middelsklasse LCD ser jeg stor forskjell om jeg kobler til DVI eller D-SUB. Farger og bilde "blør" mer på D-SUB. Men som sagt, det er ekstremt uvanlig å få tak i ekstern DVI på en laptop i dag. Jeg vet ikke hvordan det er med dockingstasjon, kanskje lettere å få til noe DVI via den, men da må du lese mer om produktene og om det støttes. Endret 14. oktober 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå