Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Hei! Siden jeg først oppretter en topic kan jeg vel likegodt stille to spørsmål; Har lenge tenkt på ny vannkjøling, og her kommet fram til dette settet. Spm 1: Er det noen som har mot eller for argumenter for dette settet? noen negative eller positive erfaringer? Spm2: i hvilken rekkefølge bør jeg montere vannkjølings komponentene? Håper noen har noen svar på dette! Endret 16. oktober 2005 av Slettet-xwByZdFZ Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Waterchill er nok et kvalitetssett, ja. Har aldri prøvd det før, men du kommer nok til å være fornøyd med det. Jeg ville nok montert det sånn: Vanntank -> radiator -> CPU -> GPU -> chipset -> vanntank. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Takk noen flere `tips? Lenke til kommentar
Damination Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Pumpe - Radiator - Cpu - Gpu - Tank da får du nedkjølt vann direkte til cpu blokk ! Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Pumpe - Radiator - Cpu - Gpu - Radiator - Pumpe Mener pumpe-radiator-"varme" er den rekken som er forum standard, nettop for å få det kaldeste vannet på cpu. er dog ikke noe veldig forskjell... En del Custom i dette settet mitt... Bilde Lenke til kommentar
Damination Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 (endret) akkurat det mener jeg oxo men i svarte ingen vifter på rad ? Endret 15. oktober 2005 av Damination Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 akkurat det mener jeg oxo men i svarte ingen vifter på rad ? 5010061[/snapback] hehe jo der er vifter.. 2x120mm papst i toppen... 2x120mm papst i døra, litt spesielle fan shrouds... Bilde sorry for OT. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Jeg kjører: Pumpe/tank - radiator - cpu - pumpe/tank Jeg skriver pumpe/tank fordi jeg har kombinert pumpe og tank. Bilde. Lenke til kommentar
Damination Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 fint oppsett lenniz men ossen er de viftene på rad mye støy ? eventuelt link til hvor du kjøpte de Lenke til kommentar
Peter Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 (endret) Jeg har zalman reserator 1 plus på et DFI LP SLI-DR hovedkort. Rekkefølgen er som følger reserator->CPU->NB->GPU1->GPU2->reserator Jeg vurderer sterkt å kjøpe noen ramblokker også, men er litt usikker på hvor jeg skal putte dem i rekkefølgen, antakelig etter NB, før GPUene Og for alle som lurer, så er målet mitt stillhet, ikke minimum temperatur, derav reserator og ikke noe annet. Forsåvidt er dette min første vannkjøling, og jeg vil si at jeg er fornøyd så langt. Endret 15. oktober 2005 av Nazgul Lenke til kommentar
Pels Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Reserator -> CPU -> HDD -> GPU Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Hvilken rekkefølge heter det hvordan er noe helt annet. uansett, min rekkefølge er radiator > prosessor > skjermkort > tank Er det østlandsmote å si hvordan og hvem på alle spørsmål nå? hvem hovedkort har du? arghhh Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Trodde det gikk an å si hvordan på "hvordan rekkefølge har du komponentene". Men "hvem hovedkort har du" blir vel litt værre. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 De fleste vil vel anbefale pumpe- radiator- cpu/gpu/chipset- tank. Altså radiatoren som det siste ledd før varmekildene. Så er det jo i grunn opp til deg hva du prioriterer høyest for det kaldeste vannet, de fleste ønsker dette på cpu. Uansett min erfaring med dette, er at viktigheten av rekkfølgen i praksis er ganske oppskrytt, det kommer nok litt an på hvor høy flow man har, men generelt viser det seg vel at temperatur forskjellen fra den varmeste til kaldeste delen av vannet er temmelig liten. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Tanken bør vel være rett før pumpa, og radiatoren rett etter pumpa. Da slipper pumpa og måtte "dra" vannet så mye. Men får heller "skyve" det, slik jeg har forstått det iallefall Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Vanntank -> pumpe -> radiator -> CPU -> radiator -> GPU -> ram -> HDD-kjøler -> vanntank (jeg fikk kjøler for HDD og ram nesten graits, så jeg kunne ikke si nei ) Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Pumpe/tank > radiator 1 > radiator 2 > cpu Merkelig nok så var det ingen forskjell på idle og load temp etter at jeg la til en ekstra radiator. Hadde en Black Ice Dual før, la til en ekstra Black Ice Extreme single, men ingen effekt. Mulig jeg først får utslag når jeg kobler til GPU og NB, eller har kanskje den økte slangelengden gjort at temperaturen øker igjen? Lenke til kommentar
MagE Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Pumpe/tank > radiator 1 > radiator 2 > cpu Merkelig nok så var det ingen forskjell på idle og load temp etter at jeg la til en ekstra radiator. Hadde en Black Ice Dual før, la til en ekstra Black Ice Extreme single, men ingen effekt. Mulig jeg først får utslag når jeg kobler til GPU og NB, eller har kanskje den økte slangelengden gjort at temperaturen øker igjen? 5019006[/snapback] Slangelengden har "ingenting" og si sålenge radiatorene er inne. Hvor varm er CPU? Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Pump/tank -> radiator -> CPU -> NB -> GPU. Ideelt sett burde vel NB og GPU byttet plass, men av koblingstekniske årsaker ble det slik. mvh r.- Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Mitt oppset: Pumpe-radiator-Cpu-tank-pumpe Viftene mine er justert ned så jeg hører dem ikke. System: http://www.kirkedam.mine.nu/kwk/Data/Vannk...ng/PICT1179.JPG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå