Gå til innhold

i hvilken rekkefølge har DU komponentene?

Gjest Slettes-xwByZdFZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettes-xwByZdFZ

Hei! :)

Siden jeg først oppretter en topic kan jeg vel likegodt stille to spørsmål;

Har lenge tenkt på ny vannkjøling, og her kommet fram til dette settet.

Spm 1: Er det noen som har mot eller for argumenter for dette settet? noen negative eller positive erfaringer?

Spm2: i hvilken rekkefølge bør jeg montere vannkjølings komponentene?

Håper noen har noen svar på dette! :yes:

Endret av Slettet-xwByZdFZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har zalman reserator 1 plus på et DFI LP SLI-DR hovedkort.

Rekkefølgen er som følger

reserator->CPU->NB->GPU1->GPU2->reserator

Jeg vurderer sterkt å kjøpe noen ramblokker også, men er litt usikker på hvor jeg skal putte dem i rekkefølgen, antakelig etter NB, før GPUene

Og for alle som lurer, så er målet mitt stillhet, ikke minimum temperatur, derav reserator og ikke noe annet.

Forsåvidt er dette min første vannkjøling, og jeg vil si at jeg er fornøyd så langt.

Endret av Nazgul
Lenke til kommentar

De fleste vil vel anbefale pumpe- radiator- cpu/gpu/chipset- tank. Altså radiatoren som det siste ledd før varmekildene. Så er det jo i grunn opp til deg hva du prioriterer høyest for det kaldeste vannet, de fleste ønsker dette på cpu.

Uansett min erfaring med dette, er at viktigheten av rekkfølgen i praksis er ganske oppskrytt, det kommer nok litt an på hvor høy flow man har, men generelt viser det seg vel at temperatur forskjellen fra den varmeste til kaldeste delen av vannet er temmelig liten.

Lenke til kommentar

Pumpe/tank > radiator 1 > radiator 2 > cpu

Merkelig nok så var det ingen forskjell på idle og load temp etter at jeg la til en ekstra radiator. Hadde en Black Ice Dual før, la til en ekstra Black Ice Extreme single, men ingen effekt. Mulig jeg først får utslag når jeg kobler til GPU og NB, eller har kanskje den økte slangelengden gjort at temperaturen øker igjen?

Lenke til kommentar
Pumpe/tank > radiator 1 > radiator 2 > cpu

Merkelig nok så var det ingen forskjell på idle og load temp etter at jeg la til en ekstra radiator. Hadde en Black Ice Dual før, la til en ekstra Black Ice Extreme single, men ingen effekt. Mulig jeg først får utslag når jeg kobler til GPU og NB, eller har kanskje den økte slangelengden gjort at temperaturen øker igjen?

5019006[/snapback]

Slangelengden har "ingenting" og si sålenge radiatorene er inne.

Hvor varm er CPU?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...