Gå til innhold

Norsk Windows MCE 2005 - EPG

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er EPG (tv guiden) i den norske versjonen av MCE gratis eller er det en betal tjeneste? Skjønner at selve EPG er integrert, men hvem leverer innholdet og er det i så fall gratis?

5004459[/snapback]

Den laster det ned gratis. Her er mine erfaringer så langt:

Håper vi kan samle erfaringer, problemer og løsninger i denne tråden.

Min erfaringe så langt:

Jeg instalerte rollup 2, kjørte ekstra updaten etterpå. Så fikk jeg under spotlights NRK Og alt det der.

Kjøre oppsette for guides. Da fikk jeg to valg.

Unmaped analog cabel

unmaped digital cabel

Vel, allerede her har de miste 90% av vanlige brukere. Hva velger man, og hva betyr valgene man gjør?

Jeg valgte først analog cabel for jeg har ikke noe digitalt som jeg vet om. Da fant den 18 TV stasjoner. Alle "unknowned". Det var jo litt nedtur. Helt til jeg skjønte at jeg manuelt måtte mappe en kanal opp mot de kanalene guiden har lastet ned.

Så jeg begynte å gjøre det. Så kom jeg til Cartoon network...nei..den var ikke i lista dems, så kom jeg til MTV...neeei..den var ikke i EPG lista... Det var en 5 - 6 kanaler den ikke hadde. Som får meg til å ha en mistanke om at EPG lista er fra Telenor og Canal digital kabel nettverket. Men den hadde ikke VOICE music channel heller.

Selv har jeg UPC i min gård.

Så jeg kjørte hele wizzarden på nytt og valgte digital kabel. Da fant den alle minus TV 2 Zebra kanalen....så noe muffins er det. ikke lastet EPGen ned noen flere kanaler.

Så prøvde jeg "ad missing channels" funksjonen. Stort mer kryptisk funksjon skal du lete lenge etter!! Du kan skrive inn navnet på en kanal, og så angi et kanal nr for den. Er det nr du vil den skal ha på fjernkontrollen, eller er det frekvensen den sender på? Står det ikke noe om. Men uansett hva slag nr du taster inn, så velger den noe annet. Jeg skrev 7, og det ble 21.

Så nå er jeg litt usikker egentlig. Må vi vente på en patch til, eller har jeg gjort noe veldig galt et sted??

Hva er andre sine erfaringer på dette området?

AKIRA

Lenke til kommentar

Takker for utfyllende svar! Dette er nok i startfasen så noen problemer er det nok. Kan man mappe fjernkontrollen til f.eks. NRK1 til knapp 1, TV2 til knapp 2 osv.? Å ha de mest brukte kanalene på kanal 21 eller 36 er dumt hvis man på trykke 21 og 36 på fjernkontrollen. Jeg har prøvd SageTV (amerikansk produkt) og der er det ikke mulig uten å modde programvaren. Funker EPG greit ellers? Hvor langt fram i tid går den??

Lenke til kommentar

Uberbox: Når du søker etter TV kanaler har du i MCE alle muligheter til å flytte de til akkurat den kanalen du vil ha. Jeg har TV2 på 1, så TVnorge på 2, TV3 på 3..osv. Hvis du vil ha det på noe annen måte er det bare å endre på.

Skeib: Tjenesten er nede. MS har i en liten post på AVforum kommentert på at de jobber med saken. Så vi får bare håpe at det kommer opp å står snart. Det underlig er at det virker på Fredag, men over helgen har det falt sammen. Du må også ha siste updates, så vær sikker på at du har vært innom windows update siden i løpet av de siste 2 dagene. Når den kommer opp å står igjen får du et spm om hvilket land du skal laste EPG fra. Når den så ber om postnummer tror jeg ikke det betyr noe, men bruk det for der du bor.

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...