Straffa Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 hva er det rimligste lydkortet man kan få med lav latency i cubase? trenger bare 1 inngang som jeg skal spille inn muskk fra gitaren og så har jeg et midi keyboard jeg skal bruke. pcen jeg har er grei nok ellers 3.2 1gb ram Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) hva er det rimligste lydkortet man kan få med lav latency i cubase? trenger bare 1 inngang som jeg skal spille inn muskk fra gitaren og så har jeg et midi keyboard jeg skal bruke. pcen jeg har er grei nok ellers 3.2 1gb ram 5004256[/snapback] Jeg har Cubase SX selv (SX 1, skulle oppgradert til 3, men måtte oppgradere maskinen min nylig, samt prioriterte å oppgradere Reaktor til 5). Best bet vil nok være Audiophile 2496 fra M-audio. Kortet koster nå bare 895,- fra Procom.no. Jeg mener det kostet over 2.000,- den gang jeg kjøpte det. Du får ikke bedre lydkvalitet for de pengene, vil jeg påstå. Specs: * 2 x 2 analog I/O * 24-bit/96kHz fidelity * S/PDIF digital I/O with 2-channel PCM * SCMS copy protection control * digital I/O supports surround-encoded AC-3 and DTS pass-through * 1 x 1 MIDI I/O * zero-latency monitoring * software controlled 36-bit internal DSP digital mixing/routing * gold-plated RCA jacks * Apple G5 compatible * includes Ableton Live Lite 4 music production software, so you can make music right away Endret 14. oktober 2005 av Sundiver Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Jeg vurderer Terratec Producer Phase 22, som koster omtrent det samme, og angivelig skal ha lav latency. Har også sett litt på det M-Audio-kortet, men jeg heller foreløpig mest mot Terratec, pga tilkobling (skjønt, det skal vel ikke være noe problem å koble noe på S-PDIF-kontakter). Fruitylopps FL Studio 5 medfølger. Skal akkurat til å teste om gratisprogrammet Audacity egner seg til å ta opp gitar med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå